Müziği öğrenme ve öğretme süreçlerinde metaforun kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Metafor, genel anlamıyla bir varlığın ya da kavramın başka bir varlık ya da kavram aracılığıyla anlaşılması, anlatılması durumudur. Dil, düşünce ve eylem çatısı altında metaforun insana dair her alanda kullanımına yaygın olarak rastlanmakta; ancak buna rağmen birçok kişi ya da topluluklar tarafından bilinçsizce uygulanmakta veya işlevselliği tamamen göz ardı edilmektedir. Bu araştırma öncelikle hayatta var olan fakat doğrudan anlamlandırılamayan birçok şeyin metaforlar aracılığıyla nasıl somutlaştırıldığı hakkında ipuçları vermiştir. Sonrasında yaşamın önemli bir parçası olan müzik fenomeninin dil, düşünce ve eylem açısından anlaşılması karmaşık olan yönleri üzerinde metaforik örnekler vererek; müziği öğrenme ve öğretme sürecinde metaforların bir yöntem olarak ne kadar etkili olduğunun anlaşılması sağlanmıştır. Ayrıca modern eğitim sistemlerinin olumsuz bazı yönlerine genel olarak değinilmiş, bunların metaforlar aracılığıyla nasıl önlenebileceği hakkında çeşitli fikir ve öneriler sunulmuştur. In general sense, metaphor is to understand or explain an entity or a concept, through another being or entity. The wise use of metaphor under the roof of language, thought and action in every field regarding to humanity can be observed frequently. Despite all that, by many individuals or communities it is either performed without awareness or the function of it is completely ignored. This research primarily focused on giving you clues about how metaphors embody many things that exists in life but can not be expressed directly. Following, some metaphorical usage on complex understanding of music phenomenon within the frame of language, thought and action is given to clarify the effectiveness of metaphors in teaching and learning music as a method. In addition, some negative aspects of modern education systems was generally noted and some ideas and suggestions were introduces about how these can be prevented by metaphors.
Collections