Cumhuriyet dönemi Türkiye banknot tasarımları ile banknotların günümüz grafik tasarım anlayışıyla yeniden ele alınması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde ve gittikçe globalleşen dünyada, elektronik ödeme araçlarının gelişimi ve internetin yaygın olarak kullanılmaya başlamasıyla birlikte kağıt paranın nakit olarak kullanımı hızla azalırken, elektronik paradan farklı olarak; her zaman karşılığı olan, herhangi bir ödeme cihazına gereksinim duymadan kolayca el değiştirebilen kağıt paralara duyulan güven, sanılanın aksine her geçen gün daha da artmaktadır. Bu da; elektronik ödeme metodlarının kağıt paranın sonunu getireceği kaygısını yok etmektedir.Çalışmamda; kağıt paranın bulunuşundan günümüze kadar geçen tarihi süreç incelenip, Cumhuriyet sonrası dönem mercek altına alınmış, ülkemiz ve diğer ülke paralarının evrilme sürecini anlamaya, kağıt para ile ilgili kavramları irdelenerek olası tasarım sorunlarını ortaya koymaya ve kağıt parayı salt bir grafik tasarım nesnesi olarak görerek yeni bir tasarım alternatifi ile var olan sorunlarını çözmeyi hedefleyen öneriler sunulmaya çalışılmıştır. Yine; bir grafik tasarım nesnesi olan kağıt paranın araştırma sonucu ortaya konulan sorunsalları çerçevesinde yeni bir tasarım önerisi getirilmiştir. Türk Lirası banknotu bağımsız ve farklı bir bakış açısıyla yeniden yorumlanarak, Lira'ya yeni bir tasarımla yeni bir perspektif getirilmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Banknot, Para Tasarımı, Grafik Tasarım, Tipografi, Türk Lirası In contrary of the thought; to trusting the regular paper money is continuously increasing day by day, which does not need any payment device and changing easily against the electronic money. Accordingly; using the regular banknote wouldn't end by the electronic payment methods.According to my thesis; the duration of the paper money has been researched from the presence till today, after the republic period to get under the spotlight. Ours and other nationalities banknotes were researched to understand their evolution period, admitting the banknote as an absolute graphic design object, to solve it' s possible design problems, new offers were tried by new design approach alternatives. A new design approach is suggested to the banknote design which is a graphic design object by research. The Turkish banknote is commented with a different touch and a new perspective is aimed by a discrete viewpoint.
Keywords: Banknote, Currency Design, Graphic Design, Typography, Turkish Lira
Collections