Psychoanalysis, trauma and war: A comparative study of Virginia Woolf`s Mrs Dalloway and Pat Barker`s regeneration
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Virginia Woolf'un Mrs Dalloway (1925) ve Pat Barker'in Regeneration (1991) romanlarının travma teorisi bağlamında karşılaştırmalı analizini yapmaktır. Birinci Dünya Savaşı (1914-1918) sadece sosyal, politik ve ekonomik alanları değil aynı zamanda edebiyatı da etkilemiş ve savaş sonrasında üretilen edebiyatın savaşın bireyi nasıl ayrıştırdığı ve parçaladığına odaklanmasını sağlamıştır. Bu iki roman Birinci Dünya Savaşı'nın yıkıcı ve parçalayıcı etkisini bireysel travmatik anlatı düzeyine çeviren ve dolayısıyla travmatik karakterlere yer veren romanlardır. Travmanın anlatılamazlığı kabul edilen bir gerçek olmasına rağmen bu iki romanın travmatize olmuş bireyi anlattığı ve travmayı farklı yollarla temsil ettikleri açıktır. Bu tezde Mrs Dalloway ve Regeneration eserlerinin incelemesinde üç ana soruna yer verilecektir. Birincisi, karakterlerin travmatik anlatıları, travmayı gösteren belirtiler ve terapötik çözüm yolları açısından irdelenecektir. Daha sonra, travmanın anlatma-dinleme yoluyla bulaşıcı hale gelmesi ve ikincil travmatik etki yaratması sorgulanacaktır. Romanlarda bu etki alanına, anlatmanın ve dinlemenin travmatik sonuçlarına odaklanılacaktır. Son olarak da bireysel travmanın dışında metnin/anlatının kendi travmasına bakılacak; bu bağlamda metnin iç dinamiklerinin hangi yöntemlerle travmatik bir model çizdiği ve kendini nasıl travmatik temsil ettiğine dikkat çekilecektir. Bu üç katmanlı çalışmada, Mrs Dalloway ve Regeneration romanlarının travma olgusuna ve sorunsalına karşı sergilemiş olduğu farklı anlatı boyutları, değişik anlatı teknikleri, ilginç bakış açıları, travmatik etkiler ve terapötik çözümlerin değişken yapısı büyük önem taşımaktadır.Anahtar Kelimeler: Travma Teorisi, Psikanaliz, Birinci Dünya Savaşı, Mrs Dalloway, Regeneration, Freud, İkincil Travma, Travmanın Temsili The aim of this dissertation is to present a comparative analysis of two post-war novels; Mrs Dalloway (1925) by Virginia Woolf and Regeneration (1991) by Pat Barker within the framework of trauma theory. These two novels represent fragmented and traumatized characters after the Great War. Since trauma is defined as a shocking, overwhelming and dissociating event, the effects of the traumatic events can be seen in the characters' post-war lives because they are haunted by the traces of the past. Though Woolf writes Mrs Dalloway in 1925 and Barker writes Regeneration in 1991, what unites them is the idea of the war, soldiers' shell shock and the trauma itself. In this thesis, three significant questions will be analysed in Mrs Dalloway and Regeneration. Firstly, the traumatic narratives of the characters will be scrutinized in terms of the traumatic symptoms and therapeutic resolutions. Next, the contagion of trauma through telling and listening, and the vicarious traumatization will be explored. In the analysis of these two novels, the effect of listening and telling will be examined in order to attract attention to the traumatizing effect of traumatic listening. Lastly, apart from the characters' trauma, the textual/narrative representation of trauma will be analysed. In this sense, the manner in which the narrative draws a traumatic model and how it traumatizes or represents itself traumatized will be important questions. These three issues in the analysis of the novels are significant in that they show the ways in which Mrs Dalloway and Regeneration perform different narrative dimensions and strategies, and offer interesting perspectives of/about trauma, and the changeable traumatic symptoms and therapeutic resolutions. Key Words: Trauma Theory, Psychoanalysis, The Great War, Mrs Dalloway, Regeneration, Freud, Secondary & Vicarious Trauma, Representation of Trauma
Collections