İşletmeden tüketiciye yönelik e-ticaret siteleri internet reklamlarının tüketici satın alma davranışı üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde internet hem işletmeler hem de bireyler açısından önemli ve etkili bir mecra haline gelmiştir. Bu bağlamda internetten birçok şekilde yararlanılmaktadır. Bunların başında iletişim, bilgi edinme, eğlence, ilişkileri sürdürme, alışveriş gelmektedir. Son zamanlarda e-ticaret siteleri aracılığıyla internet üzerinden alışveriş yapma olanağı sağlanmıştır. Bu ticaret türü birçok olumlu yönü ile tüketicinin karşısına çıkmakta ve tüketiciler bu siteler aracılığıyla satın alma davranışı gerçekleştirebilmektedir. Tüketicilerin satın alma davranışına yönelmelerinin zor ve karmaşık bir süreç olması nedeniyle e-ticaret siteleri satış amacıyla belirli iletişim kanallarını kullanarak tüketicilere seslenmektedir. Bu kanallardan biri olarak da internet reklamcılığı sıklıkla tercih edilmektedir.İnternet reklamcılığı her geçen gün gelişmekte ve birçok sektör tarafından tercih edilmektedir. E-ticaret siteleri, satın alma davranışı göstermesi istenen tüketicinin dikkatini çekmek ve onları bu sitelere yönlendirmek amacıyla internet reklamlarını kullanmaktadır. Tüketicinin bu reklamlara tıklaması ve satın alma davranışı göstermesi e-ticaret sitelerinin temel amacıdır. Bu kapsamda, `İşletmeden Tüketiciye Yönelik E-Ticaret Siteleri İnternet Reklamlarının Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi` adlı tez çalışmasında e-ticaret, internet reklamcılığı ve tüketici satın alma davranışları kavramları incelenip araştırma yapılmıştır. Araştırma içerisinde seçilen örnekleme, nicel araştırma yöntemi olan anket uygulanmıştır. Anket, İzmir'de yaşayan, e-ticaret sitelerini kullanan 384 kişiye, birincil elden verilerek gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucuna göre, tüketiciler en çok giyim/ayakkabı/aksesuar ve elektronik ürün grubunu satın almakta ve aynı şekilde tüketicilerin en çok dikkatini çeken bu ürünlerin internet reklamlarıdır. Tüketicilerin belirli bir kısmı e-ticaret sitelerinin internet reklamlarına tıklamaktadır ancak tüketiciler e-ticaret siteleri internet reklamlarına tıklasalar da satın alma davranışı gösterme oranları yüksek değildir.Anahtar Kelimeler: E-Ticaret, İnternet Reklamcılığı, Tüketici Satın Alma Davranışı Today, internet has become an effective media for businesses and individuals. In this context, people use the internet in many different ways. Communication, information, entertainment, maintaining relationships, shopping are the most important ones. Recently, it began to shopping by e-commerce sites on the internet. This kind of trade is confronting the consumer with many positive aspects and consumers perform to buying behavior with these sites. Consumer buying behavior is difficult and a complex process. Therefore e-commerce sites use the media for sell and affect consumers by the media. Internet advertising as one of the ways is often preferred.Internet advertising is developing day by day and is favored by many sectors. E-commerce sites use internet advertising to attract consumer's attention and to canalize into these sites. Primary objective of the e-commerce sites is to make the consumers click on these ads and to expose their buying behavior.In this context, concepts of e-commerce, internet advertising and consumer buying behavior has been examined and researched with in thesis called `Effect of Internet Advertising of Business to Consumer E-Commerce Sites on Consumer Buying Behavior`. In the research, survey as quantitative research methods were used on sample. The survey was made with primary method on 384 people that use e-commerce sites and live in Izmir. According to the survey, consumers buy the most product group of clothing/shoes/accessories and electronic. Also, internet advertising of these products attracted most attention. Some of the consumers are clicking on internet ads of e-commerce sites but their buying behavior rates are low.Keywords: E-Commerce, Internet Advertising, Consumer Buying Behavior
Collections