Show simple item record

dc.contributor.advisorİnanç, Ayda
dc.contributor.authorMahmoudi, Maryem
dc.date.accessioned2021-05-08T12:10:02Z
dc.date.available2021-05-08T12:10:02Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/700325
dc.description.abstractModa endüstrisi, küreselleşmenin etkisi altında gerçekleşen dördüncü dönemendüstriyel devrimi sebebiyle dinamik bir yapıya sahiptir. Bu durum, sektördekimüdahil şirketler açısından zorluklara neden olmakta ve elektronik ticaretanlayışına uyum sağlayacak yapısal düzenlemelerde başarısız olmalarına yolaçmaktadır. Bu tez çalışmasının amacı moda sektöründe faaliyet gösterenişletmeler için bir elektronik ticaret iş modelini ortaya koymaktır. Tez araştırmasıkapsamında temel etki faktörlerini bulmak için nitel araştırma ve örnek olayincelemesi yöntemleri kullanılmıştır. Yarı-yapılandırılmış görüşmegerçekleştirilmesi, şirketin web sayfasının analiz edilmesi ve verininçeşitlendirilmesi, yöntemin oluşturulmasında faydalı olmuştur. Bulgularincelendiğinde, elektronik ticaret alanında başarıya etki eden pazardaki talep,kültürlerarası iletişim, müşteri yönelimi ve sosyal medya araçları olmak üzere dörtetki faktörü arasında güçlü bir bağlantı olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Moda endüstrisi, Endüstri 4.0, E-ticaret, Sosyal Medya
dc.description.abstractThe fashion industry, being very dynamic in its nature is combined with the fourthindustrial revolution under the globalization effect. That makes it very hard forcompanies interferring on the field; they end up failing in computing theirstructure to an e-business concept. The aim of this thesis is to design an ebusinessmodel for the fashion companies, to use internally to achieve success.In order to find out the impacting major factors, a qualitative research with a casestudy has been conducted. Semi-structured interviews, the company's websiteanalysis and a triangulation of data helped on shaping the method.The findings revealed that there is a strong connection between four impactingfactors on the success of an e-business which are; market demand, cross culturalcommunication, customer orientation and social media tools.Keywords: Fashion industry, Industry 4.0, E-commerce, Social Mediaen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCustomer orientation, cross cultural communication, market demand & social media: An e-business case from British fashion industry
dc.title.alternativeMüşteri odaklılık, kültürlerarası iletişim, pazar talepleri ve sosyal medya: Inglatere moda endüstrisi bir e- ticaret vaka analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer focus
dc.subject.ytmIntercultural communication
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmFashion idustry
dc.subject.ytmFashion sector
dc.subject.ytmDemand
dc.subject.ytmFast fashion
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.identifier.yokid10112572
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYAŞAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435363
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess