Social media marketing in tourism industry and role of the social media on consumer preferences: A survey on the effects of social media sites on the buying decision making process
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin başlangıcı ve gelişiminden bu yana, internet ve sosyal medya özellikle son zamanlarda hayatımızın önemli bir parçası haline gelmiştir. Birçok insan çeşitli şekillerde internetten yararlanır. Artan küreselleşme zaman kavramınınn algısını değiştirdi ve bu da kayda değer uluslararası rekabet ortamı yarattı. Bu rekabet ortamında, internet ve sosyal medya araçlarının kullanımı her geçen gün farklı pazarlar genelinde yayılmaktadır. Sosyal medya kapsadığı geniş ağlarla her kültürden ve bölgeden büyük grupların sosyal ihtiyaçlarına karşılık verir. Sosyal medya platformları sayesinde kullanıcılar çeşitli konular hakkında, bilgi, fotoğraflar, videolar ve yorumlarını geniş bir yelpazede paylaşabilir. Turizm, internet ve sosyal medya ağları ile en ilgili çalışma alanlarından biridir. Son zamanlarda uluslararası ve yerel turizm işletmeleri mal ve hizmetlerini pazarlamak için tüm bu sosyal platformları kullanmaktadır. Tüketici açısından, sosyal medya ağ siteleri karar verme aşamasında oldukça önemlidir. Bu nedenle, turizmde sosyal medya araçlarının önemi Turizm İşletmeleri ve turistler için artmaktadır. Turizm İşletmeleri (Örneğin, Otel zincirleri ve Seyahat acenteleri gibi) kısa sürede düşük maliyet ile sosyal medyanın etkin kullanımı sayesinde daha fazla potansiyel tüketiciye ulaşabilirler. Bu tüketiciler seyahat tercihleri hakkında karar verebilir veya sosyal platformlarında tüm yorumları inceledikten sonra kararlarını değiştirebilirler. Bu çalışmada, sosyal medyanın karar vermedeki rolü ve turizm tüketicileri ve katılımcılarının demografik bilgileri ve sosyal medyada tatil deneyimlerini paylaşmaları, sosyal medya kullanımı, satın alma eylemi, etkisi ve niyeti, bilgi alma gibi bazı yapılar arasındaki potansiyel ilişkiler incelenmektedir.Anahtar Kelimeler: Turizm Pazarlaması, Sosyal Medya, Tüketici Tercihleri, Satınalma Karar Süreci Since the introduction and development of technology, internet and social media has become a significant part of our life particularly recently. Many people benefit the internet in various ways. This has manipulated the notion of time through the increasing globalization, which has created considerable internationally competitive environment. In this competitive environment, the use of internet and social media tools are spreading day by day across a variety of markets. Social media responds to the social needs of large groups from all cultures and regions because of the large networks it covers. Through the social media platforms, users can share a wide range of information, photos, videos and textual comments about various issues. Tourism is one of the most related disciplines with internet and social media networks. Currently, international and local tourism businesses utilize all of these social platforms in order to market their goods and services. On the consumer side, social media networking websites are quite important for their decision-making process. Therefore, the importance of social media tools in tourism is increasing especially for each Tourism Company and tourist. Tourism businesses (such as Hotel Chains and Travel Agencies) can reach more potential consumers in a short time by lower cost through the active use of social media. Those consumers can make a decision about their travel preferences or can change their decisions after they examine the whole comments in social platforms. This study examines the role of social media on the decision-making and online buying tendencies of tourism consumers and potential relations between participants' demographic information and some constructs such as getting information from social media, utilization of social media, act of buying, influence and intention to share holiday experiences.Keywords: Tourism Marketing, Social Media, Purchasing Decision Process,Consumer Preferences.
Collections