Türk Ticaret Kanunu ve Gümrük Kanunu çerçevesinde deniz yolu ile taşınan yükün gönderilene teslimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Deniz ticaret taşımasına konu yükün taşıyan tarafından gönderilene teslim anı kanun hükümlerince belirlenmemiştir. Deniz ticaretinin dinamikleri göz önüne alındığında teslim anı için hazır bir formülün olmadığı, meydana gelen durumlara göre teslim yerinin ve teslim anının değişiklik gösterebileceği görülmektedir. Çalışmanın ilk bölümünde, çalışma konusunu aydınlatacak temel kavramlar ayrıntılarıyla ele alınmış, bu kapsamda liman, yük teslim belgesi kavramları ve taşıyan ile liman işletmesi arasındaki sözleşmeler işlenmiştir. Konu ile ilgili olarak liman işletmesi ve gümrük idarelerinin hukuki nitelik ve statüleri ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. İkinci bölümde, yükün taşıyan tarafından teslim alınması ve gönderilene teslimi aşamaları ele alınmış, konunun daha iyi aktarılması amacıyla teslim kavramı açıklanmış, teslim anının tespiti yapılmış ve gönderilenin yükü teslim almadaki temerrüdü açıklanmıştır. Ayrıca tesellüm konişmentosunun önemine değinilmiş ve konu gümrüklü mallar açısından da değerlendirilmiştir. Üçüncü bölümde, gönderilenin yükü teslim almaması halinde yükün akıbeti, taşıyanın sorumluluğunun kapsamı, konunun Türk Ticaret Kanunu ve Gümrük Kanunu çerçevesinde düzenlemesi ve mevzuatın ne şekilde uygulama alanı bulduğu karşılaştırılarak incelenmiştir. Sonuç bölümünde ise, tüm çalışmada elde edilen bilgiler hukuki çerçevede harmanlanarak tespitler yapılmış, bütüne dair çıkarımlar ortaya konulmuştur. Statutes in shipping do not clearly define the delivery time of the goods to the shipper. Considering the dynamics of the shipping law, we cannot determine a generally applicable formula to answer the questions arising due to the place of delivery and the delivery time. Apparently, the formula differs according to the case and the situation. In the first part of this work, we present the scope of the study with the basic concepts and the terminology necessary to continue with the analysis. Within this framework, terms such as the port, the cargo delivery receipt, and the agreements between the carrier and the port authority are studied and explained in detail. In the second part, we discuss the term `delivery` with its complete process in order to explain the course of the stowage, and to determine the delivery time and the default. Furthermore, the importance of the bill of the lading received for shipment is expressed and the topic is examined for the goods subject to duty. In the third part, we focus on the consequences occuring due to the non-acceptance of goods by the consignee. In this context, the history of the goods and the comprehensive liability of the carrier are addressed. The legal status and characteristic of the port authority and the customs office are explained in detail. These issues are then comparatively analyzed both in terms of the Turkish Commercial Code and the Turkish Customs Code. In the final part, we subsume the relevant information gathered through the work along with the legal statutes, and draw conclusions about the delivery time.
Collections