Bankacılıkta kanal yönetimi stratejileri ve Türkiye uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bankacılık da dâhil birçok sektörde teknolojiye adaptasyon konusu Teknoloji Kabul Modeliyle (TAM) incelenmiş, bu çalışmalarda ana model birçok dış değişkenle test edilmiş, söz konusu dış değişkenlerin kullanım isteğini ne kadar etkilediği veya etkilemediği deneysel çalışmalarla ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu tez çalışmasının literatüre katkıları, TAM Modelin performansını artırmak için bankaların teknoloji tabanlı bir dağıtım kanalına yatırım yapmadan önce (Tam Modeli öncesinde) ne gibi hazırlıklar yaptıkları, kullanışlık ve kullanım kolaylığına yönelik bakış açılarını nasıl geliştirdikleri ve bu konuda ne gibi özendirici tedbirler aldıkları, bu çalışmaların nerelerinde eksikliklerinin olduğu, hatalı planlamalarının var olup olmadığı, mevzuat ve regülasyonların çalışmalarını nasıl etkilediği, kurum içi eğitim çalışmalarında nelere dikkat ettikleri, insan kaynağı sermayesini nasıl planladıkları, inovasyonların ne kadarının müşteri ile birlikte ve ne kadarının kapalı oluşturulduğu yarı yapılandırılmış görüşme yaklaşımı ile araştırılmış ve yapılan mülakat çerçevesinde verilen cevaplar nitel analiz yöntemleriyle Nvivo bilgisayar programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda çok sayıda bulgu elde edilmiştir. Söz konusu bulgulara göre Modelin performansını artırmak için teknoloji tabanlı bir dağıtım kanalına yatırım yapmadan önce bankaların insan kaynaklarını, teknolojik alt yapılarını, uygulanan regülasyonları, organizasyonun şeklini, eğitim çalışmalarını, çalışanlarının `müşterinin isteği ne` sorusunu ön planda tutup tutmadıklarını, müşteriler ile `bağlantılı ve kapsayıcı` olup olmadıklarını ve son olarak da coopetition çalışmalarını gözden geçirmeleri önerilmektedir. Various studies in many sectors, including banking, have examined the technological adaptation issue by using Technology Acceptance Model (TAM), have tested main model against different external variables and through experimental studies, have tried to find out the extent to which those external variables affect usage preferences.This study contributes the literature, elaborates on issues such as, banks' preparation process before engaging in an investment concerning technology-based distribution channels (before TAM model), how banks improve their viewpoints with respect to practicality and suitability and what sort of incentives they offer in this regard, deficiencies in these efforts, whether there are erroneous planning or not, how laws and regulations affect processes, which points they emphasize in vocational training programs, how they use their human resources, and to what extent innovations are developed in touch with clients, through semi-structured interview approach and assesses the answers received in interviews via qualitative analysis methods by using Nvivo computer program.A deep interview counducted within this study resulted in many findings which suggest that in order to improve the performance of the Model, before investing in a technology-based distribution channel, banks should first review and reconsider their human resources, technological infrastructure, regulations of the field, type and shape of their organizational structure, vocational training programs, whether or not employees prioritize the question: `What does the client want?`, whether they're `connected and inclusive` with their customers, and finally, coopetition studies.
Collections