Türkiye`deki üniversitelerin sürekli eğitim merkezlerinin web sitelerinin ikna edici iletişim açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de Yaşam Boyu Öğrenmenin (YBÖ) önemi giderek artmaktadır. Buna paralel olarak, son yıllarda üniversiteler YBÖ hizmeti veren Sürekli Eğitim Merkezleri'nin (SEM) önemini kavramış ve bu konuda yapılanmaya gitmişlerdir. Bu tez çalışmasında Türkiye'de üniversiteler bünyesindeki SEM'lerin web üzerindeki iletişim faaliyetleri incelenmiştir. Literatür taraması Türkiye'de SEM'lerin kurumsal web siteleri üzerinden iletişim etkinlikleri hakkında yapılmış bir çalışma bulunmadığını göstermektedir. Bu araştırmada, örnekleme dâhil edilen sekiz SEM'in kurumsal web sitelerindeki sayfaları iki aşamada analiz edilmiştir. Birinci aşamada, Gibson vd (2003) tarafından önerilen yöntemle web sitelerinin fonksiyon ve stil ve sunum özellikleri analiz edilmiştir. İkinci aşamada ise kurumsal web sitesi sayfalarında ikna edici iletişim dili kullanım yoğunluğu incelenmiştir. Bunun için, sayfalardaki tüm metinler Yoshikoder yazılımında Türkçe ikna edici iletişim kelimeleri listesi ile taratılmış ve bu kelimelerin kullanım sıklıkları belirlenmiştir. Araştırma bulguları, Türkiye'deki SEM'lerin kurumsal iletişim sayfalarının fonksiyon özellikleri bakımından oldukça yeterli bulunmakla birlikte, stil ve sunum özellikleri bakımdan bazı yetersizlikleri olduğunu göstermektedir. Özellikle kurumsal iletişim açısından diyalojik bir iletişime uygun bir tasarım eksikliği belirgindir. Ayrıca, özellikle vakıf üniversitelerine bağlı SEM'lerin kurumsal web sitelerinde bilgilendirici iletişim dili yerine ikna edici iletişim dili kullanıldığı bulgulanmıştır. Bu bağlamda, kamusal bir eğitim hizmeti sunan SEM'lerin, mevcut web sayfalarındaki ikna edici iletişim dili yerine daha çok bilgilendirici iletişim dili kullanmalarının daha yararlı olacağı düşünülmektedir. The importance of Lifelong Learning (LLL) in Turkey is continuously increasing. Parallel to this, universities well understood the significance of Continuing Education Centers (CECs) as LLL services and recently structured themselves accordingly. This thesis investigates the web communication activities of Turkish universities CECs. A literature review showed that there is no study on institutional web site communication activities of CECs in Turkey. This research analyzes the web site pages of eight sampled CECs in two phases. The first phase is the analysis of web pages with the method proposed by Gibson et.al. (2003) in terms of their functionality, and style and delivery characteristics. The second phase is the analysis of these pages in terms of their usage of persuasive communication style. For this analysis, all the texts are scanned by Yoshikoder software using a list of Turkish persuasive words in order to obtain their usage frequencies.Findings reveal that although functional characteristics of Turkish CECs' web sites are practically sufficient, they mostly have some poor style and delivery characteristics. Especially they noticeably lack a design suitable for a dialogic institutional communication. Additionally, it is also shown that foundation universities CECs' web sites pages use more persuasive communication style than informative communication style as compared to state universities. In this context, it is suggested that CECs use more informative communication style in their web sites since they perform a public service rather than a commercial activity.
Collections