Marcel Proust`un kayıp zamanın izinde adlı eserinin fotoğraf sanatına yansıması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yirminci yüzyılın en önemli yazarlarından biri olarak kabul edilen Marcel Proust(1871-1922), modernizmin en önemli temsilcilerindendir. Kayıp Zamanın İzinde adlıeserinden yola çıkarak, yazarın edebi vizyonunun fotoğraf sanatıylailişkilendirilmesinin amaçlandığı bu çalışmada; iki sanat disiplini arasındaki temasnoktalarının belirlenerek, disiplinler arası bir bağ oluşturacak yeni bir sanatsaluygulama yaratımı gerçekleştirilmesi hedeflenmiştir.Bu amaç ve hedef doğrultusunda hazırlanan çalışmanın birinci bölümünde,Marcel Proust'un hayatı ve eserleri konu edinilerek; literatüre yarı otobiyografik bireser olarak kaydı geçen Kayıp Zamanın İzinde'ye, başta yazarının hayatından kimiöğelerle ışık tutulması planlanmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise yazarınkendine has bir biçimde temellendirdiği ve zaman, mekan, bellek kavramlarıylasarmalanan roman yaratma politikasının üzerine yoğunlaşılmıştır. Yazın sanatı vefelsefenin iç içe geçirildiğinin tespit edildiği bu poetikanın, fotoğraf sanatı için de ilgiuyandırıcı ve bir ilham kaynağı oluşturulabileceği fikrine ulaşıldıktan sonra;çalışmanın üçüncü bölümünde ise, Marcel Proust'un Kayıp Zamanın İzinde adlı eserihazırlarken fotoğraf alanından nasıl yararlandığı araştırılmıştır. Son olarak dördüncübölümde ise Kayıp Zamanın İzinde'den ilham alınarak hazırlanan ve zaman, mekan,bellek kavramlarını temel alan interdisipliner bir uygulama sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Zaman, Mekan, Bellek, Fotoğraf Sanatı, Edebiyat, BellekÇalışmaları Being regarded as one of the most significant writers of the twentieth century,Marcel Proust (1871-1922) is a leading representative of modernism. The presentstudy aims to analyse his masterpiece Kayıp Zamanın İzinde in terms of Proust'sliterary vision and the art of photography. By determining the touch points betweenthese two disciplines of art and establishing an interdisciplinary bond, it is intendedto realise a new artistic practice.In accordance with this aim, the first chapter of this study includes an analysis ofpartially autobiographic Kayıp Zamanın İzinde in consideration of Marcel Proust'slife and works . The second chapter of the study focuses on Proust's policy of creatinga novel in the context of his distinctive grounding of the terms time, place andmemory . The third chapter of the study analyses how Proust used the art ofphotography after concluding that the connection between literature and philosopy inpoetics evokes interest and inspiration for the art of photography. In the last part ofthe study, an interdisciplinary practice is presented in the light of Kayıp Zamanınİzinde and terms of time, place and memory.Key words: Time, place, memory, art of photography, literature, memory studies
Collections