Siyasal iletişim açısından 2014 Türkiye Cumhurbaşkanlığı seçimleri yazılı basın analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye, cumhurbaşkanını ilk defa halkoyuyla seçti. Cumhurbaşkanının halk tarafından seçilmesi beraberinde birçok ilkin yaşanmasına da yol açtı. Bunlardan en önemlisi, cumhurbaşkanı adaylarının seçim kampanyası yürütmeleri ve seçmen karşısına bu kampanyalarla çıkmalarıdır. Bu çalışma 10 Ağustos 2014 Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde adayların siyasal iletişim faaliyetleri ve stratejilerini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Adayların iletişim stratejilerini belirleyebilmek için TV, basın, sosyal medya reklamları, adayların kamuoyuna sunumu, halkla ilişkiler faaliyetleri ve seçim bildirgeleri incelenmiştir. Bu tez çalışmasında, siyasal iletişim ve siyasal kampanya olguları anlatılmakta ve 10 Ağustos 2014 Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde yer alan adayların seçim kampanyaları analiz edilmektedir. Yazılı ve görsel medyada yürüttüğü kampanya faaliyetleri genel hatlarıyla ortaya konulmaktadır. Araştırmada içerik çözümlemesine dayanan bir analiz gerçekleştirilmiştir. Bu analizin temel amacı, cumhurbaşkanı adaylarının seçim sürecinde yazılı medya organlarında 'nasıl ve ne kadar' yer aldığını tespit etmektir. Medyanın kamuoyu oluşturmadaki rolü üzerine bir tartışma açmaktır. Bu tartışmada, adaylar hakkında yazılı medyada çıkan haberlerin niceliksel ve niteliksel analizi ile elde edilen bulgular üzerinden kamuoyunda zaman zaman tartışılan `iktidar ve medya` konuları karşılaştırmalı olarak incelenmiş, bazı değerlendirmeler yapılmıştır.Bu çalışmanın analiz kısmında kullanılan veriler Medya Takip Merkezi'nin Wall Street Journal Türkiye için yaptığı cumhurbaşkanı adaylarının medyadaki temsillerini içeren araştırmanın sayısal verilerinden elde edilmiştir. In Turkey, the president of the republic was elected by the popular vote for the first time. The president to be elected by the public has led to many innovations. One of the most important of these innovations is the organization of election campaigns where presidential candidates confront voters. The present study has been carried on the purpose of revealing the political communication activities and strategies of the candidates during the 10 August 2014 Presidential Elections. The TV, press, social media commercials, presentation of the candidates to the public, public relations activities and election bulletins were analyzed in order to determine the communication strategies of the candidates. In this thesis study, the political communication and political campaign concepts were explained and the election campaigns of the candidates participating in the 10 August 2014 Presidential Elections were analyzed. The campaign activities carried out in the written and visual media were revealed in general terms. An analysis based on content analysis was conducted in the research. The primary purpose of this analysis was to determine 'how and how long' the presidential candidates took part in the written and visual media organs during the electoral process and to open the role of the media in molding public opinion up for discussion. In this discussion, the subjects of `power and media`, which are discussed by the public from time to time on the basis of the findings obtained with the quantitative and qualitative measurements of the news about the candidates, were analyzed comparatively and some evaluations were made in terms of the results obtained. The data used in the analysis section of this study were obtained from the numeric data of the research performed by Medya Takip Merkezi (Media Monitoring Center) for Wall Street Journal Turkey, which includes the representations of the presidential candidates in the media.
Collections