Transfiguring the female body into mothercountry in Salih`s Season of Migration to The North and Farah`s Maps
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde, yirminci-y zyıl, Arap-Afrika edebiyatından örnekler incelenip, koloni sonrası yazarların ulus kavramını karma ıkla tırma ve sorgulama stratejileri hakkında çıkarımlar yapılacaktır. Ulus kavramının irdelenmesi, k lt rel kimliğin sorgulanmasıyla her zaman yakın ili kide olduğu için, iki nl Afrikalı yazarların romanlarında, yani Sudan'lı Tayeb Salih'in Kuzeye Göç Mevsimi ve Nuruddin Farah'ın Haritalar' ında, gözlenebilen k lt rel kimlik arayı ları incelenecektir. Metin çöz mlemelerinde, romanlarda ki kadın bedenlerinin betimlemelerine odaklanılacak, sözkonusu romanların ba kahramanlarının kadınlarla olan ili kilerinde, ya Haritalar'da olduğu gibi ulusal kimlik arayı larında bulunmak, ya da Kuzeye Göç Mevsimi'inde olduğu gibi, söm rgeci k lt rden intikam almak esas olduğu iddia edilecektir. Bu y zden, romanlarda betimlenen kadın bedenlerine biyopolitik bir yakla ım getirilecektir. Bunu yaparken amacım, her iki romanda da, kadın bedeninin t m kıyımlara maruz kaldığını ama aynı zamanda da, kahramanlar için bir, Frantz Fanon'un tamınladığı zere, ―Ana Vatan,‖ kavramının simgeleri olduklarını göstermektir. This thesis presents a reading of twentieth century Arab-African literature to show that postcolonial writers have implemented various strategies to complicate the concept of nation. Any notion of nation is doubtlessly connected to the quest of cultural identity; therefore, the quest for cultural identity in the novels of two prominent African writers, Somali Nuruddin Farah's Maps and Sudanese Tayeb Salih's Season of Migration to the North, will be examined. My examination focuses on the representation of female bodies in both novels. The relationship between the protagonists of the mentioned novels and female body depict either the protagonists' struggle to assert an identity as in Maps or take revenge back upon the colonizer's land as in Season. Thus, this thesis aims to shed light on the way the body is perceived through biopolitical terms. I argue that in both novels, it is the female body that receives all the atrocities and simultaneously turns into the ―mother country‖ for the male protagonist.
Collections