Belediyelerde kurumsal iletişimin kurumsallaşmadaki önemi, İzmir belediyeleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yerel halkın demokratik seçimi ile göreve başlayan belediye yönetimlerinin, halkın beklenti ve isteklerini yerine getirebilmeleri için öncelikli olarak kurumsal bir yapıya sahip olması gerekmektedir. Kurumsal yapılanma, belediyeler tarafından üstlenilen görevlerin yerine getirilmesine, hedef kitleler üzerinde belirli bir itibarın, imajın, güvenin ve desteğin sağlanmasına yardımcı olmaktadır. Fakat kurumsal yapılanmanın ve yönetimin gerçekleşebilmesi için belediyelerin kurumsal iletişime olan ihtiyacının farkında olmak gerekmektedir. Kurumsal iletişim faaliyetleri, hedef kitlelerle etkileşim yolu ile belediyelerin, kurumsal beklentilere uygun olarak davranışta bulunmasına yardımcı olmaktadır. Kurumsal iletişim faaliyetlerinin uygulanması, kurumsallaşmanın temel özelliği olan sürekliliğin sağlanabilmesi için olanak tanımaktadır. Bu çalışma; kurumsallaşma kavramı, kurumsallaşma teorisi ve kurumsal iletişim faaliyetleri ilişkisi üzerinden, İzmir belediyelerinin iletişim ile ilgili departmanlarında yöneticilik yapan 11 deneyimli kişinin, derinlemesine görüşme yöntemi ile yüz yüze ve online olarak alınan fikirleri ile ortaya çıkan sonuçlara dayanarak açıklanmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre; belediyelerde kurumsal yönetimin ve kurumsallaşmanın gerçekleşebilmesi için kurumsal iletişim faaliyetlerine önem vermesi ve bu faaliyetleri uygulamaya dönüştürülmesi gerekmektedir. Local authorities that democratically come into office with support of local residents should have corporate infrastructure in order to carry out expectations and desires of the public. Institutional structuring helps municipalities to perform their duties undertaken and provides specific assistance to build confidence, good reputation and on target groups. However, to be able to realize Institutional structuring, it is essential to be aware of municipalities' need to Institutional structuring. Corporate communication activities with interacting target groups help municipalities to act according to corporate expectations. Implementation of corporate communication activities enables opportunity to provide sustainability which is basic characteristic of institutionalization. In this study, the results of interviews that emerged from the face to face and online deep interview methodology with 11 senior managers of communication departments in İzmir Municipalities' will be explained out of the relations between institutionalization concept, institutionalization theory and corporate communication activities. According to research results; in order to realize corporate management and institutionalization in the municipalities; importance should be attach to the corporate communication activities and this activities should be transform into implementation.
Collections