Bozlak müziğinin klasik gitar ile yeniden yorumlanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, yüz yıllardır Anadolu'da yaşamış bir toplumun içinden çıkan bir yakarış olarak tanımlayabileceğimiz Bozlak'ı, etimolojik, tarihsel ve müzikal açıdan inceleyip, klasik gitar ile tekrardan icra edilebilme olasılıkları araştırılacaktır. Bozlak kültürünün en önemli yapısı olan Abdal toplumunun bu müziğe olan bağlılıkları ve Bozlak kelimesinin aslında onların tamamen yaşam tarzları olduğu araştırılıp, geçmiş ve şimdiki zamanda kullanılan çalgılar, makam ve ayakları da incelenecektir. Bu araştırmaların sonrasında Türk Halk Müziği'nde yapılan klasik gitar düzenlemelerinde kullanılan bağlama tekniklerine bakılıp, ardından bu tekniklerle beraber Bozlak müziğinin en önemli icracılarının yazdığı eserleri açıklamalı bir şekilde yorumlanacaktırAnahtar kelimeler: Bozlak, Abdal, Türk Halk Müziği, bağlama, klasik gitar. In this study, we will analyze Bozlak, which can be defined as a desperate cry from a society that has lived in Anatolia for centuries, in etymological, historical and musical terms and investigate the possibility of being able to perform with classical guitar. The most important structure of the Bozlak culture is that of the Abdal society's loyalty to this music and the fact that the Bozlak story is actually their entire lifestyle, as well as the instruments, makams and ayak used in the past and present. After these analysis, the bonding techniques used in classical guitar arrangements made in Turkish Folk Music will be looked at and then interpreted with these techniques as well as the pieces written by the most important performers of Bozlak music.Keywords: Bozlak, Abdal, Turkish Folk Music, baglama, classical guitar
Collections