20. yüzyıldan günümüze plastik sanatlarda rastlantısallık
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
19. yüzyılda resim sanatında yeni bir dönem başladı. Sanatçı, sadece gördüğünü resmeden reel gerçeklikten ayrıldı ve paletindeki renkleri özgür fırça darbeleriyle içsel bir biçimde ifade edebilmeyi başardı. Sanat, artık sadece tuval üzerine resim yapmak değil; sanatçının duygularının bir dökümü olarak da ritim ve dinamizmi beraberinde getirdi.20 .yy.'da plastik sanatlar, yeni fikirlerle ve akımlarla şekillenmeye başladı. Rönesans geleneğinin getirdiği katı perspektif ve anatomik kurallar değişti. Görsel deformasyonlar, malzeme farklılıkları, nesnenin sanatın içindeki yeri ve tuvalle buluşması anlayışı bu yüzyılda tamamen değişti. Yeni Sanat, var olanı yıkıp yeniden inşa etti. 20. yy. akımlarını incelediğimde, tüm akımlarda kimi zaman kasıtlı, kimi zamansa tamamen tesadüfî rastlantısallıklar olduğunu gözlemledim ve bu sorgulamalarla tezime başladım. Sorgulamalarım beni tüm akımlarda rastlantıların olduğu sonucuna götürmüştür. Tezin amacı, `sanatın tesadüflerle de oluşabileceği` gerçeğinin altını çizmektir. Tezim, 20. yüzyıldan günümüze plastik sanatlarda rastlantısallık kavramına geçmişten bugüne bir bakış açısı sunmayı hedeflemektedir.Anahtar Sözcükler:Sanat, Rastlantı, Soyut Dışavurumculuk,Eylem Resmi,Dada In the nineteenth (19th) century, a new era has started in the field of painting. The artist separated himself from the true reality and achieved to express his innerself with the help of freely used brush strokes and variously used colours. From then, art was not just the act of painting on a canvas but it was also the expression of the inner world of the artist, brought in rhythm and dynamism along.In the twentieth (20th) century, plastic arts began to take form with the help of new ideas and trends. The strict perspective and anatomical rules which were brought by the custom of Renaissance changed. Visual deformations, material differences, the place of the object in art and its assignation with the canvas completely changed in this century. New Art torn apart the already existing and built it over again.When I analysed the movements of the twentieth (20th) century, I found out that the rear coincidences which are sometimes on purpose and sometimes in accidental which made me to settle on this subject in my thesis. My questionings concluded in me realising that all these coincidences happened incidentally. The purpose of this thesis is to underline that art can be made up from coincidences. My thesis aims to give a point of view about the concept of accidentalness in plastic arts from the twentieth to present.Key Words: Art, Coincidently,Abstract Expressionism,Action Paintimg,Dada
Collections