Türkiye`de bağımsız sinema üzerine bir inceleme: Emin Alper, Pelin Esmer ve Tolga Karaçelik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bağımsız kavramı en başından beri ticari sinemanın içinde yer almıştır. Terim ilk olarak, Amerika'da 1890 ve 1900 yılları arasında film sektörüne hakim olan Edison, Vitagraph ve Biograph gibi yapım şirketlerinin gölgesinde film üretmeye çalışan şirketler için kullanılmıştır. Bu doğrultuda bağımsız sinema kavramı temelde, büyük yapım şirketlerinden bağımsız olarak üretilen filmleri tanımlamaktadır. Bağımsız sinemanın temel amacı, yönetmenin kişisel anlatım tarzının biçim ve içerikyönünden herhangi bir müdahaleye maruz kalmadan filmlerini özgürce üretmesini sağlamaktır. Genellikle filmlerinin bütçesini ve dağıtımını kendileri üstlenen bağımsız yönetmenler, filmlerinde senarist, görüntü yönetmeni, kurgucu ve hatta oyuncu olarak görev alabilmektedir.Bu çalışmada ilk olarak bağımsız sinema kavramı ve özellikleri doğrultusunda, bağımsız sinemanın ortaya çıkışı ve gelişimi anlatılmıştır. Daha sonra Türkiye'de bağımsız sinemanın başlangıcı ve gelişimi neticesinde, bağımsız sinemacıların temel niteliklerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmada amaçlı örneklem doğrultusunda, son dönem Türk sinemasında bağımsız yönetmenleriçerisinde yer alan Emin Alper, Pelin Esmer ve Tolga Karaçelik'in filmleri üzerinden bağımsız sinema anlayışları incelenmiştir. The concept of independent has been involved in commercial cinema from the beginning. The term was used in companies in the United States that tried to produce films under the shadow of production companies such as Edison, Vitagraph and Biograph, which dominated the film industry between 1890 and 1900. Accordingly, the concept of independent cinema basically defines the films produced independently from the big production companies. The main purpose of independent cinema is to enable the director to produce his films freely, without any interference in terms of form and content. Independent directors, who usually undertake the budget and distribution of their films themselves, can act as screenwriters, cinematographers, editors and even actors.In this study, first of all, the formation and development of independent cinema is explained through the concept and characteristics of independent cinema. Then, start and development of independent cinema in Turkey, aimed to reveal the basic nature of independent filmmakers. In line with the purposeful sample, In the last period, the independent filmmakers who are among the independent directors in Turkish cinenma, Emin Alper, Pelin Esmer and Tolga Karaçelik have beenexamined.
Collections