Kamu düzeni kavramının dirlik ve esenlik unsuru
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kamu düzeni kavramının dirlik ve esenlik unsuru adlı bu çalışma ikibölümden oluşmaktadır. İlk bölümde öncelikle soyut bir kavram olan ve hukuksal birnitelik taşımayan kamu düzeni kavramının anlamı ve unsurlarına değinilecektir.Daha sonra, bu unsurlardan biri olan ve çalışmamızın ana konusunu oluşturan dirlikve esenlik unsurunun idare hukuku müessese ve kuralları içindeki yeri incelenecektir.Pozitif hukukta, kamunun dirlik ve esenliğini bozabilecek tutum ve davranışlarhakkında yalnızca gürültü ve toplantı ve gösteri yürüyüşleri ile ilgili ayrıntılıdüzenlemeler bulunmaktadır. Zira, bireylerin kamu düzenini olumsuz şekildeetkileyebilecek nitelikteki tutum ve davranışlarının önceden tamamıyla düzenlenmesimümkün değildir. Bu bağlamda kanunkoyucu bu konuda genel ilke ve esaslarıkoymakla yetinmiştir. Dolayısıyla bu alan daha ziyade kolluk makamlarının işlem veeylemleriyle şekillenmektedir. Buna karşın kolluk makamlarının bireylerin temel hakve özgürlükleri üzerinde sınırsız bir şekilde tasarrufta bulunulması düşünülemez. Buçerçevede ikinci bölümde öncelikle gürültü ve toplantı ve gösteri yürüyüşlerinindirlik ve esenlik unsuru üzerindeki etkileri, daha sonra kolluk eylem ve işlemleri vebunların sınırları incelenecektir. This study which is named well-being and peace elements of the public orderconcept consists of two parts. In the first section, primarily it will be discussedmeaning and elements of public order which is a notional concept and has not a legalnature. Followed by the place of the well-being and peace concept in the institutionsand rules of administrative law will examine as the main subject of this study. On thepositive law, there are only detailed regulations regarding noise, meetings anddemonstrations which are one of the attitudes and behaviors that can disrupt thepublic well-being and peace. Since attitudes and behaviors of individuals that mayadversely affect to the public order can not be held entirely in advance. In thiscontext, the legislator contents to lay down general principles and procedures in thisregard. Consequently, this area has been shaped by the process and actions of the lawenforcement authorities. However it is not possible to think that law enforcementauthorities has unlimited rights on the fundamental rights and freedoms of theindividuals. In this context, in the second part of the study, effects of noise, meetingsand demonstrations on the well-being and peace will be examine and then lawenforcement actions and operations and their boundaries will be investigated.
Collections