A home decorating application using augmented reality
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Artırılmış Gerçeklik, bulunduğumuz gerçek ortamı bilgisayar yardımı ile oluşturulmuş sanal nesneler ile birleştiren bir sistemdir. Sanal Gerçeklik, nesneleri tamamen sanal bir ortamda sergilediğinden, gerçek ortamda sanal nesneleri sergileyebilmek için Artırılmış Gerçeklik daha etkilidir.Bu tez, 3 boyutlu mobilya modellerini kullanıcının bulunduğu gerçek ortamda (özellikle kapalı ortamlarda), dekor değişikliklerini ön-izleme amacıyla görüntüleyen bir Artırılmış Gerçeklik uygulaması sunmaktadır. Tezin amacı, kullanıcılara, bulundukları gerçek ortamda 3 boyutlu mobilya modellerini ve ev tasarım eşyalarını göz önüne getirme imkânını verip, satın alma sürecinde kolaylık sağlamaktır. Bu uygulama, 3 boyutlu modellerin görselleştirmesi için üç teknik kullanmaktadır. İlki, modeli sahneye yerleştirebilmek için işaretleyici takibi yapan, işaretleyici tabanlı bir tekniktir. İkinci teknik de birincisi gibi işaretleyici tabanlı bir tekniktir; ancak birden fazla işaretleyiciyi takip eder. Her bir işaretleyici farklı mobilya modellerine atanmıştır. Ve sonuncusu, gerçek ortamdaki herhangi bir nesneyi, kullanıcıların takip işlemi için kullanabilmesini sağlayan işaretleyicisiz bir tekniktir.Ayrıca, bu tez SIFT ve eş düzlemli POSIT algoritmalarının sonuçlarını birleştiren bir bakış açısı sağlamaktadır. Önerilen sistem farklı ışıklandırma durumlarında başarıyla test edilmiştir. Augmented Reality is a system that combines real-world environment with computer generated virtual objects. It is more effective to exhibit an object in its real environment than Virtual Reality, since Virtual Reality places the design into a virtual environment.This thesis presents an augmented reality application that visualizes 3D furniture models in the user environment (especially indoor scene) for the purpose of previewing decor changes. The objective of the study in this thesis is to allow users to visualize 3D furniture models and home design items in their environment using Augmented Reality and to provide convenience before purchase. The application uses three techniques to visualize the models. The first one is a marker-based technique that tracks a single marker to place the models on the scene. The second one is also a marker-based technique which tracks multiple markers. Every one of these markers is assigned to a furniture model. The final technique is a markerless one that allows the users to use any object in the real environment for tracking.This thesis also provides a perspective that integrates the outcomes of SIFT and Coplanar POSIT algorithms. The proposed system has been successfully tested in different lighting conditions.
Collections