Show simple item record

dc.contributor.advisorKart, Nükhet Müge
dc.contributor.authorKoyuncu, Ayşe Gözde
dc.date.accessioned2020-12-04T09:19:55Z
dc.date.available2020-12-04T09:19:55Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69881
dc.description.abstractYenilik hem işin yapılışında bazı değişiklikleri gerçekleştirebilme hem deevvelce bilinmeyen yeni yol ve yöntemleri geliştirme, benimseme ve uygulamaaçısından çalışanlar ve genel olarak örgütteki eğilimle ilgilidir. Bu konu `işletme`yazınında temel olarak karlılık bakış açısıyla ele alınmışsa da, `insani` boyutunu elealan çalışmalar sınırlıdır. Kuşkusuz yenilik felsefe ve uygulamalarının temel aktörleriçalışanlar ve yönetimdir. O nedenle bu çalışmada yenilik kavramına psiko-sosyal birbakış açısıyla yaklaşılmıştır ve kişilik özellikleri ile örgüt iklimi unsurlarınınyenilikçi davranış eğilimi üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu bağlamda, yenilikçiyaklaşımlara en yatkın olması beklenen sağlık sektörü çalışan ve kurumlarındakimevcut durumun incelenmesi bu çalışmanın temel konusunu oluşturmaktadır.Yürütülen alan araştırması ile Ankara'da toplam beş özel ve kamu ÜniversiteHastanesinde çalışan doktor ve hemşirelere anket uygulanmıştır. Elde edilen bulgularışığında öncelikle `Örgütsel İnovasyon Ölçeği` Türkçeye çevrilerek geçerlilik vegüvenilirlik çalışmaları tamamlanmıştır. Daha sonra örgütsel yeniliği ve yenilikçidavranış eğilimini etkilediği düşünülen kişilik, dönüştürücü liderlik ve jenerasyonetkisi (X Kuşağı ve Y Kuşağı) değişkenleri tanımlanmış ve önemli bulgulara yerverilmiştir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Yenilik, Algılanan Hizmet Kalitesi, Kişilik,Dönüştürücü Liderlik, Jenerasyon Etkisi.
dc.description.abstractInnovation is associated with performing some changes in the conduct of thecurrent way of business, as well as creating, adopting and implementing unknownnew ways and methods within business perspective. These mentioned factors ofinnovation in business are related with both the employees and the general the trendof the organization. Although, this topic has been discussed in `operational`literature basically from a profitability perspective, the studies that are taking intoaccount the ` human` dimension are limited. Undoubtedly the main actors ofinnovation philosophy and practices are employees and management. Therefore, inthis study, the concept of innovation has been approached via psycho-socialperspective. Within this framework, the impact of personality characteristics andorganizational climate factors on the innovative behavior was investigated. In thiscontext, as innovative approaches are expected to be most susceptible in health sectoremployees and institutions, to examine the current situation in this sector forms thebasis of the subject of this study.The field research was conducted in Ankara; private and public doctors andnurses working at five different University Hospitals were surveyed. In the light ofthe findings first, the `Organizational Innovation Scale` was translated into Turkish;validity and reliability study has been completed. Later, the variables that are thoughtto affect the organizational innovation and innovative behavior trend are defined aspersonality, transformational leadership and generation effect (Generation X andGeneration Y). Important findings are presented taking into consideration of thesedefined variables.Keywords: Organizational Innovation, Perceived Service Quality, Personality,Transformational Leadership, Generation Effect.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleHastanelerde hizmet kalitesi algısı: Doktor ve hemşireler ile yapılan bir çalışma
dc.title.alternativePerceptions of service quality in hospitals: The study done by doctors and nurses
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFive factor personality model
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmPhysicians
dc.subject.ytmNurses
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmPerceived quality
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmInnovative behaviour
dc.identifier.yokid10060404
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383432
dc.description.pages237
dc.publisher.disciplineYönetim ve Çalışma Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess