Forecasting of organic fabric demand in garment industry: A case study in Egedeniz Textile
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türk hazır giyim sektörü Türkiye ekonomisi üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Ancak kotaların kalkması ve ticaretin serbestleşmesi sebebiyle, sektör hızlı ve mücadeleci bir değişim süreci ile karşı karşıya kalmıştır. Sanayinin bu değişen yapısı beraberinde firmalara müşterinin isteyeceği malı, isteyeceği miktarda önceden sunma ve bunun için gerekli hazırlığı yapma zorunluluğu getirmektedir. Şirketler ve sektör için geleceğin tahminlemesinin yapılması, gelecek planları ve stratejilerin rekabet etme ve başarı elde etmeye uygun olarak hazırlanabilmesi açısından çok önemlidir. Gelecek tahminlemesi yapılması, geleceğin belirsizlik ve bilinmeyenleri ihtiva etmesi sebebiyle oldukça güçtür. Ancak sistematik bir tahminleme süreci izlenerek önemli ölçüde mümkündür. Bu çalışmada talep tahmin yöntemleri kullanılarak tekstil sektöründe yer alan orta ölçekli Egedeniz firmasının talep tahmini yapılmıştır. Firmaya ait 2010 Eylül - 2014 Aralık dönemi arasındaki aylık kumaş sipariş miktarının veri olarak kullanıldığı çalışmanın amacı, zaman serileri analizi yöntemleri arasında karşılaştırma yapmak ve uygun yöntemi belirleyerek 2015 Ekim ayına kadar tahminde bulunmaktadır. Yalın yaklaşım, üssel düzeltmeler yöntemi, Holt's Lineer ve Winter's olarak ayrılan ayrıştırma yöntemleri de seriye uygulanmış ve sonuçlar karşılaştırılarak en uygun model seçilmiştir. Sonuçlar karşılaştırıldığında Winter's yönteminin seriyi tahminlemede daha başarılı olduğuna karar verilmiştir. Bu aşamadan sonra Egedeniz firmasının toplam sipariş miktarına ilişkin 2015 yılı Ekim ayına kadar dokuz aylık öngörümleme yapılmıştır. Turkish garment industry has an important effect on Turkish economy. But because of removal of quota and because of free trade, the industry had to face a fast challenging period of change. This changing structure of the industry imposes the obligation to the companies to pre-present the product with the quantity that the customer demanded and to make the needed preparation. For companies and the whole industry forecasting the future is very important to prepare future planning and strategies as proper for competition and succeed. Forecasting future is quite difficult because future contains uncertainty and obscurities. However it is significantly possible by following a systematic forecasting process. In this study, the demand forecasting has been done for Egedeniz company which is placed in textile industry as a midmarket company. The aim of the study, which used the amount of fabric orders between the periods September 2010 – December 2014 as data, is to make comparison between time series methods and to forecast till October 2015 after determining the appropriate method. The time series methods, which is divided to simple moving, exponential smoothing, Holt's and Winter's are applied to the series, and the optimum model is selected by comparing the results. When the collected results are examined, it is seen that Winter's method is more proper to forecast the series. After this step, a forecast for nine months till October 2015 regarding the total orders of Egedeniz company has been done.
Collections