Implementing creative drama teaching methods in basic design studios
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
20. yy. başlarında İngiltere ve Amerika başta olmak üzere yaratıcı dramaöğretim teknikleri eğitim anlayışı olarak kullanılmaya başlanmıştır. Yaratıcı dramaeğitim ortamının çağın gereksinimlerini karşılamakta yetersiz olduğunun ortayaçıkmasıyla yaygınlaşmıştır. Yaparak ve yaşayarak öğrenme ilkesiyle öğrencinin dahaaktif olarak var olduğu dramatik eğitimde, `yaratıcılık, eleştirel düşünme yeteneği,iletişim ve problem çözme becerileri gelişimi, hayal gücü ve farkındalık düzeyigelişimi, bireylerde grup planlaması, grupla uyum içerisinde çalışma ile yeniçözümler üretme yeteneği gelişimi ` gibi kazanımlar sağlamaktadır.Yaratıcı drama daha önce tasarım eğitiminin diğer disiplinlerinde kullanılmıştır.Araştırmanın amacı çeşitli disiplinler içerisinde eğitim ve eğitimi destekleyici yöntemolarak kullanılan yaratıcı drama ile sağlanan kazanımları incelemek ve temel tasarımstüdyolarında yaratıcı drama ile desteklenmiş programların öğrenciler üzerindesağlanabilecek yaratıcılık ve yaratıcı düşünme ile tasarım becerilerini geliştiricikazanımları irdelemektir. Yapılan çalışmalar doğrultusunda araştırma ile TemelTasarım Stüdyoların da tasarım konularının yaratıcı drama etkinlikleri iledesteklenerek daha verimli ve anlaşılır biçimde aktarılmasını ve bu doğrultudaöğrencilerin daha başarılı bir tasarım süreci deneyimlemelerinin sağlanmasıhedeflenmiştir. Dönütler ve veriler toplamak adına araştırmacı tarafından tasarlanan `Yaratıcı Drama ile Tasarım ` adlı örnek çalışma İzmir ilinde bulunan iki üniversiteninMimarlık ve İç Mimarlık Bölümü temel tasarım stüdyosu öğrencilerinden oluşanaraştırma grubuna uygulanmıştır. Çalışmanın bulgularında hedeflenen kazanımlarlehine olumlu sonuçlar saptanmıştır.Anahtar kelimeler: Tasarım eğitimi, yaratıcı drama, temel tasarım stüdyo,yaratıcılık, deneysel çalışma. Beginning of 20th century, creative drama teaching techniques as a trainingperception was initiated to use foremost in England and USA. In an inadequateeducation environment, the creative drama became widespread to fulfill therequirements of the era. In the dramatic training, which student exists more activelywith the principle of learning by doing and living, acquirements are gained such as`creativity, ability of critical thinking, communication and problem-solving skills,development of imagination and awareness level, group planning in individuals,cooperation within a group and ability to create new solutions`.Creative drama teaching method previously used in other disciplines in designteaching. The performance evaluation of these applications proved that creativedrama boosts the efficient teaching environment. In this research, effects of targetedattainments provided by basic design studios' education are examined via basicdesign studios which are supported by creative drama activities providing similarattainments instead of methods in traditional design studios. In this direction,experimental studies which are designed and applied by the researcher are used as amethod. With experimental studies, students' more active participation to learningprocess and more productive and more understandable transfer of design issues bysupporting them with creative drama activities and in this direction, a more successfuldesign process experience are targeted. Workshops are conducted for collectingfeedbacks and data with first year Architecture Faculty, Architecture and InteriorArchitecture students of two universities in Izmir which provided the necessarypermits in the spring semester of 2014 – 2015. The findings of the study results infavor of students' creative thinking and design abilities.Keywords: Design teaching, creative drama, basic design studio, creativity,experimental study.
Collections