The effect of design constituting sustainability consciousness in indergarten
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Genellikle, `okul öncesi dönem` denildiğinde, çocuğun yaşamının ilköğretime başlamasından önceki bir ya da iki yılı anlaşılmaktadır. ''Okul öncesi eğitimi'' deyimi ise daha çok 3-6 yaş arası çocukların düzenli bir programla eğitildikleri kurumlardaki eğitim için kullanılmaktadır. En geniş anlamıyla okul öncesi dönem, çocuğun doğumuyla başlayıp temel eğitime başlayacağı zamana kadar sürer. Bu çalışmada anaokullarında sürdürülebilirlik bilincinin sağlanmasında tasarımın etkisi konusu detaylı bir şekilde ele alınacaktır. Sürdürülebilirliği sadece mimarlık açısından değil de çok genel olarak tanımlamak istersek; bugünün gereksinimlerini gelecek nesillerin de ihtiyaçlarını dikkate alarak karşılamak, kaynaklarımızı duyarlı kullanmak, çevreye zarar vermemek, atıklardan kaynak oluşturmak, gelecek nesiller için yaşanabilir bir dünya bırakmak şeklinde özetleyebiliriz. Sürdürülebilirlik yönünde farkındalığın ve bilincinin sağlanabilmesine eğitimciler tarafından büyük bir önem verilmekte, çocukların erken yaşlarda bu bakış açısının sağladığı kazanımları öğrenebilmesi amacıyla `sürdürülebilirlik için eğitim` programlarına okul öncesi eğitimden itibaren yer verilmektedir. Bu açıdan, çalışmada okul yapıları için sürdürülebilir yapım kapsamında dikkate alınması gereken ilkeler araştırılmıştır. Çalışma kapsamında, bir öğrenme aracı olarak sürdürülebilir tasarımın önemine değinildikten sonra, doğal ışıktan yararlanma, ısıtma, soğutma ve havalandırma yöntemleri, rüzgâr enerjisi, su koruma ve malzeme seçimi kapsamında sürdürülebilir anaokulu tasarımında önem taşıyan konular araştırılmıştır. Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin dikkate alındığı uygulamaların sayıca azlığı dünya genelinde eleştirilmekte; Türkiye'de de son yıllarda konuya olan ilgide artış görülmekle birlikte, uygulama ve araştırma yönünde daha çok adım atılması gerekmektedir. Bu açıdan çalışmayla anaokulu tasarımları için yardımcı bir kaynak sağlayabilmek amaçlanmıştır. (Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, Cilt 20, Sayı 1, 2015, B. Ece Sahin, 2015) Usually when it is said 'kindergarten period` it is understood one or two years before the children start school. Kindergarten term is used mostly for 3-6 years old children that are educated on well-arranged programme in institutions. In the widest sense the kindergarten period starts with the birth of a child and continuous until the child starts basic education. In this study will be discussed in detail the effect of design constituting sustainability consciousness in kindergarten.If this study want to describe the sustainability not just according to architecture but generally; fulfilling the needs of today according to possible future demands, using the resources effectively, not harming the environment, recycling the waste and we can summarize this to leave livable world for the future generations. Educators are paying high attention on awareness and consciousness for establishing sustainability, and are suggesting `education for sustainability` for children before school to establish this kind of point of view. In this thesis we researched the principles to enhance the sustainable buildings. In this study, after mentioning the importance of sustainability in education, we studied the important subjects in kindergarten design such as using the natural light, heating, cooling, air conditioning, wind power, not wasting water and material selection. Also criticize the world for not paying enough attention to sustainable buildings; although there are recently some improvements in Turkey, but there have to be more implementation and research regarding to sustainable buildings. Another goal is to provide extra source for sustainable kindergarten designs.
Collections