Effects of artificial lighting design on brand identity, case study: Bisquitte restaurant
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez restoran iç mekanlarını aydınlatma tasarımı kriterlerinde incelemektedir ve marka kimliği ve aydınlatma tasarımı arasındaki ilişkiyi göz önüne almaktadır. Çalışma, aydınlatmanın restoranların marka kimliğini nasıl etkilediği hakkındadır. Aydınlatma tasarımının nasıl olması gerektiğini etkileyen pazarlama stratejilerini içermektedir. Ayrıca, restoran tasarımı iç mekan tasarımı, dış mekan tasarımı ve grafik, sanat ve logo tasarımları gibi başka tasarım alanlarını da kapsamaktadır. Bu çalışmanın metodu örnek olay incelemesine dayanmaktadır ve Bisquitte-Optimum, Gaziemir hakkındadır. Bisquitte önemli bir fast casual dining örneğidir. Restoran aydınlatma tasarımı, Bisquitte zincir restoranlarının marka kimliği doğrultusunda incelenmiştir.Bu tez, iç mekan atmosferi ve müşteri arasındaki ilişki verimliliğini arttırma doğrultusunda aydınlatma tasarımı ve marka kimliği kriterleri belirlemiştir. Yurt dışındaki ve Türkiye' deki restoran aydınlatma sistemi örnekleri gözden geçirilmiştir ve literatür taraması, aydınlatma tasarımı, marka kimliği ve pazarlama arasındaki ilişkiye bakılarak yapılmıştır. Örnek olay incelemesi seçilen restoran konsepte ve marka kimliğinin pazarlama stratejisine dayanan kriterlerine göre belirlenmiştir. Örnek olay incelemesi sonucunda aydınlatma tasarmı ve marka kimliği kriterleri değerlendirilmiştir. Bu kriterler rekabet ortamında farklılık yaratmak için yardımcı olmuştur. This thesis examines the restaurant interiors through lighting design criteria and looks at the relationship between brand identity and lighting design. The study concerns with how the lighting affects brand identity in restaurant design. It comprises how the lighting design should be so that they could affect the marketing strategies. Also, the restaurant design includes other fields of design, which are interior design, exterior space design and graphic, art and logo design. The method of the study is based on a case study, about Bisquitte-Optimum, Gazemir in İzmir, the restaurant is an important example of fast casual dining restaurants. The restaurant lighting design is examined in terms of brand identity of Bisquitte restaurant chain. This thesis designates the lighting design and brand identity criteria in accordance with need to increase the efficiency of relationship between interior atmosphere and customers. The examples of restaurant lighting systems from abroad and Turkey were reviewed and literature scanning was done by looking at the relation between lighting design, brand identity and marketing. The case study was determined in accordance with the concept of the chosen example and the brand identity criteria affecting marketing strategies. The results of case study were evaluated in terms of lighting design and brand identity criteria; they were helpful in making a differencein competitive environment.
Collections