Implemetation of an application using augmented reality
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzün ilerleyen teknolojisiyle birlikte Artırılmış Gerçeklik (AG) çok farklı alanlarda yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Teknoloji destekli eğitim sistemlerinde öğrenenlerin anlamalarını kolaylaştırmak amacıyla, AG gerçek görüntü ile sanal nesneleri birleştirmektedir. Son yıllarda, özellikle eğitim alanında AG ile yapılan çalışmaların dikkat çektiği görülmektedir. Bu tezde, AG teknolojilerinin insan anatomisi eğitiminde nasıl kullanılabileceği araştırılmıştır. AG çalışma şekli ve arkasındaki matematiksel yöntemler açıklanmıştır. Son olarak, Unity ve Vuforia kullanılarak kullanıcaların 3 boyutlu objeler ile etkileşime girebileceği bir prototip uygulama geliştirilmiştir. Bu prototipte insan vücudunun bazı organları AG kullanılarak görselleştirilmiş ve mobil cihaz üzerinden öğrenenlerin kullanıma sunulmuştur. Augmented Reality (AR) has begun to be widely used in various fields along with the advancing technology of our age. AR combines the real world image with the virtual image in order to assist learners in technology-based educational systems. The perception of AR systems in education field seems to attract more people in recent years. one of the areas that draw attention is medical education. In this thesis, AR technologies were investigated in order to explore how AR can be used for human anatomy teaching in medical education. The concept of AR systems and mathematical background were given. Then a prototype was built with Unity and Vuforia to demonstrate different ways to interact with a 3D object with AR. Certain human body parts have been visualized via AR application and presented to the learners as in mobile use.
Collections