Fuel theft detection system
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz teknolojisinde Bluetooth ile kablosuz haberleşen cihazlar günlük hayatta önemli bir yer almaya ve sıklıkla kullanılmaya başlanmıştır. Bu kapsamda cihazların düşük güç tüketimi, hızlı ve güvenli bir şekilde haberleşmesi üzerinde araştırmalar yapılmaktadır. Bu özellikleri sağlayan ve gün geçtikçe gelişmekte olan Bluetooth Düşük Enerji teknolojisi (BLE), düşük enerji tüketimi ve düşük maliyetli bir çözüm sunmaktadır. Günümüzde, araç içi elektronik teknolojisi müşteri ihtiyaçlarına göre değişkenlik göstermektedir. Saygın otomotiv üreticileri potansiyel müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını inceleyerek en önemli beklentilerinin emniyetli elektronik sistemlere sahip olmak ve aracın durumunu uzaktan izlemek olduğunu göstermiştir. Bu sebeple aracın uzaktan durumunu takip etmek için, araç elektroniğinde Bluetooth Low Energy teknolojisi (BLE) ve hızlanma sensörleri yaygın olarak kullanılmaktadır.Bu çalışmada, BLE yoluyla kablosuz sensör ağları kullanılarak yakıt seviyesi kontrol sistemi kurulmuştur. Araç park pozisyonunda ve kontak kapalı iken belirli zaman aralıklarında devreye giren sensör ile yakıt seviyesi ölçümünü sağlayan yakıt ölçüm sensörünün haberleşmesi sağlanarak verinin araç takip sistemi ile haberleşerek araç sahiplerine iletilmesi hedeflenmiştir. Veri seti yakıt seviyesi değişimine bağlı yakıt seviye sensörü üzerinde oluşan direncin ölçümü ile elde edilen akım değerlerinden oluşmuştur. Akım bağımlı değişken olarak seçilirken, yakıt seviyesi yüksekliği bağımsız değişken olarak belirlenmiştir. Yakıt tankından yakıt alınması çeşitlerinden birisi olan tankın alt tarafından delinerek boşalması senaryosu baz alınarak üç farklı delik çapının boşalmanın yakıt seviye sensörü üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu nedenle oluşan değerleri kıyaslama amacıyla tek yönlü varyans analizi yöntemi (ANOVA) seçilmiştir. İlk aşamada homojenlik ve normallik testleri yapılarak ANOVA analizine uygunluk değerlendirilmiştir. Önem seviyesi %95 olarak seçilerek sonuçlarda %5 hata payı bırakılmıştır. ANOVA testi sonuçlarına göre üç farklı delik çapının yakıt seviyesi sensörü üzerinde voltaj oluşturulmasında aynı etkiyi gösterdikleri saptınmıştır. Mevcut çalışma, yerel olarak veri işlemeyi, Bluetooth Low Energy ile veri iletmeyi ve çıktı verilerini raporlamayı amaçlamaktadır. Uygulama istatistiksel deney tasarımı ile analizlenmiştir. Anahtar Kelimeler: IoT, Bluetooth Düşük Enerji, Akıllı Sensör, Dijital Yakıt Seviyesi, Yakıt Güvenlik Sistemi In today's technology, wireless communication devices with Bluetooth have started to take an important part of daily lives and is rapidly growing. At this point, researches are made about the low power consumption of the devices, fast and secure communication. Bluetooth Low Energy (BLE) ensures these requirements and is developing day by day to provide a low-energy and low-cost solution for the Internet of Things (IoT). Nowadays, in-vehicle electronics technology is becoming essential with respect to customer needs. According to the claim report results of one of the reputable automotive manufacturers indicates that the crucial expectation of prospects and customers is to have safety electronic systems and following up the status of the car remotely. Due to this reason consumer electronics and internet of things (IoT) technologies are depending on the assessment of needs. In order to follow up the status of the car remotely, Bluetooth Low Energy technology (BLE) and acceleration sensors are widely used in vehicle electronics.In this study, a prototype fuel level control system is implemented using wireless sensor networks via BLE. The fuel level sensor is placed into the fuel tank to collect the data. Fuel levels are measured inside the fuel cap for different scenarios. If an abrupt change occurs in the fuel level, the users are informed via a vehicle tracking system. The data set was generated according to the variation of fuel height and currents. `Current` is the dependent variable and `height` is the independent factor. For this reason, to compare the values, one-way analysis of variance (ANOVA) was implemented. At first, the hypotheses of homogeneity and ANOVA were established. The significance level was chosen as α=5% (0.05). It means that the results have a 95% chance of being true and have a 5% chance for being false. The SPSS results represent95% confidence intervals. As a result of the ANOVA test, it is obtained that the different hole diameter has the same effect to generate the R (ohm). The current work aims to process data locally, transmitting via Bluetooth Low Energy and reporting the output data. The results/outputs of the system implementation are evaluated statistically with experimental design.Key Words: IoT, Bluetooth Low Energy (BLE), Smart Sensor, Digital Fuel Level, Fuel Security System
Collections