Çerçeveleme kuramı açısından Türk-Amerikan ilişkileri ve Türkiye imajı (The New York Times örnek olayı: 2001–2005)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ikili ilişkilerde gerginliklerin söz konusu olduğu 2001–2005 yılları arasındaki Türk-Amerikan ilişkilerini, bu ilişkilerin Amerika'nın en yüksek tirajlı, saygın gazetelerinden birisi olan ve Amerikan kamuoyunu önemli ölçüde temsil ettiği düşünülen The New York Times'a yansıyış biçimini, Türkiye'nin nasıl tek yönlü bir medya akışı ile haberleştirildiğini ve çerçevelendiğini, ne gibi bir imaj sergilenmiş olduğunu araştırmaya yönelik olarak yapılmıştır. Çalışmada gazetenin 5 yıllık süre içerisinde Türkiye ile ilgili yayınlamış olduğu tüm yazılara mikrofilm kaynaklarından ulaşılmıştır.Giriş bölümünde, araştırma konusu ve izlenen yöntem üzerinde kısaca durulduktan sonra, benzer konularda daha önce yapılmış çalışmalardan söz edilmiştir. Ayrıca araştırmaya temel teşkil eden genel kavramlara da ana hatlarıyla değinilmiştir. Birinci bölümde öncelikle küreselleşme süreci, bu süreçte uluslararası haber akışının oynadığı rol ve yeni dünya düzeni ele alınmıştır. 11 Eylül saldırıları sonrasında giderek ön plana çıkan yeni muhafazakâr politikalar ve dünyada giderek daha çok gündeme gelmeye başlayan İslamofobi, halkla ilişkiler ve imaj bağlamında değerlendirilmiştir. İkinci bölümde, araştırmanın kuramsal çerçevesini oluşturan gündem kurma ve çerçeveleme üzerinde durulmuş, ulusal bakış açısı Amerikan medyası dolayımlı olarak analiz edilmiştir. Üçüncü bölümde, iki ülke arasındaki ilişkilerin daha iyi anlaşılabilmesi için Türkiye ve ABD arasındaki ilişkiler tarihsel bir perspektif içerisinde karşılıklı bağımlılık ve küreselleşme kapsamında ele alınmıştır. Çalışmanın kapsadığı dönem göz önüne alınarak 1990'lar sonrasına ağırlık verilmiştir.Dördüncü bölümde, Türkiye'yi 2001-2005 yılları arasında The New York Times'ın gündemine taşıyan olay ve olgular üzerinden araştırma yapılmış, gazetenin söz konusu dönem içerisinde Türkiye'yi yansıtış biçimi ve buna bağlı olarak nasıl bir Türkiye imajı sergilemiş olduğu ortaya koyulmaya çalışılmıştır.Sonuç bölümünde ise, elde edilen verilerin ışığı altında gazetedeki tek yönlü enformasyon akışı ve çerçevelemelerin nasıl bir Türkiye tablosu oluşturmuş olduğuna dikkat çekilmiştir. This study aims at examining the Turkish-American relations between 2001-2005, a period during which the mutual relations were relatively tense, and how these relations have been reflected and Turkey has been framed and what kind of Turkey image has been disclosed on `The New York Times`, which is considered to be one of the most respectful and highly circulated newspapers that is deemed to represent the American public opinion. All the issues related to Turkey were reached through the microfilms of the newspaper on this research within this 5-year period.The Introduction part of the study referred to the main focus of the research and the methodology applied along with the previous studies carried out on similar subjects. The general concepts, which underline the core of the study, have also been worked out.The First Chapter accounts for the globalization process, the role played by the international information flow and the New World Order, which the process ultimately led. The new conservative policies and Islamofobia concern that flourished after the 9-11 terrorist assaults have also been worked in relation to the public relations and image concepts.The Second Chapter accounts for the agenda setting and framing that underline the core of the theoretical background of this research in relation to the national interest concern of the American media.The reciprocal relations between Turkey and the USA have been studied within the framework of an historical perspective in the consideration of inter-dependability and globalization on the Third Chapter. As being the main concentration period, the study has focused on post 1990 period.Then, on the Forth Chapter, the events and phenomena that carried Turkey to the agenda of The New York Times between 2001 and 2005 have been stressed. How these were reflected and what sort of news and comments were published on the newspaper have also been examined to find out the produced image.The Outcome section of the study has pointed out to the fact that how the one-way information flow and frames portrayed a Turkey image in the light of the data obtained through the research process.
Collections