Evaluation of interior shopping mall design within the context of urban public realm
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET KAPALI ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ TASARIMININ KENT MEKANI KAPSAMINDA DE?ERLENDİRİLMESİ Move PARLAR Güzel Sanatlar Yüksek Lisans Tez Yöneticisi : Doç. Dr. Yıldırım YAVUZ Şubat 1993 Bu çalışma, kapalı alışveriş merkezleri tasarımının değerlendirilmesine değişik bir bakış açısı sunmaktadır. Bu yaklaşımda kamusal iç mekanlar kent mekanının bir parçası olarak tanımlanmakta ve analiz edilmektedirler. Kent ve toplumsal alan, kent ve kapalı alışveriş merkezleri arasındaki ilişki ana hatları ile tanıtıldıktan sonra, bu merkezlerin tasarımları ilgili problem ve kavramlar tarihsel bir çerçeve içinde incelenmiştir. Böylece kamusal kent mekanının özellikleri ve kapalı alışveriş merkezlen tasarım kriterleri elde edilmiş ve tanımlanmıştır. Son olarak, bu özellikler ve kriterlere dayanarak, Ankara'dan kapalı alışveriş merkezleri değerlendirilmiştir. Bu araştırmaların ortaya çıkardığı gelişim safhaları ve tipolojiler kent mekanı ile ilgili olarak değerlendirilmeye çalışılmıştır. Tüm araştırma ve analizler, disiplinler arası ilişkiyi sağlayan bir çalışmaya temel oluşturmak, ve 'dış mekan', 'bina kütlesi' ve 'iç mekan' etkileşimine dikkat çekmeyi amaçlamaktadır. Anahtar Sözcükler: Kamu mekanı, kamusal kent m?kanı, kapalı alışveriş merkezi, kentsel tasarım, çevre tasarımı iv ABSTRACT EVALUATION OF INTERIOR SHOPPING MALL DESIGN WITHIN THE CONTEXT OF URBAN PUBLIC REALM Merve Parlar M.F.A. in Fine Arts Supervisor : Assoc. Prof. Dr. Yıldırım YAVUZ February, 1993 This work puts forth a different point of view for the evaluation of the design of interior shopping malls. In this approach, public interior spaces are defined and analyzed as a component of the urban public realm. The problems and concepts of interior shopping malls are analyzed in a historical perspective, after briefly introducing the relationship between the city and the public realm, the city and the interior shopping mall. Thus the aspects of urban public realm and the design criteria of interior shopping malls are obtained and defined. Finally, based on these aspects and criteria, interior shopping malls in Ankara are analyzed. The stages of development and typologies derived from these analyses are discussed in terms of the context of urban public realm. All researches and analysis aim to form a basis for an interdisciplinary study, and to draw attention to the interaction of 'exterior space', *building mass' and 'interior space'. Keywords: Public space, urban public realm, interior shopping mall, urban design, environmental design 111
Collections