Semih Kaplanoğlu`nun yumurta, süt ve bal üçlemesinde minimalizm
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, son dönem Türk sinemasının önemli yönetmenlerinden SemihKaplanoğlu'nun, Yumurta (2007), Süt (2008) ve Bal (2010) üçlemesi, içerik ve biçimyönünden, minimalizm kavramı ışığında analiz edilmektedir. Minimalist sanatanlayışının tarihçesinin ele alındığı ve çeşitli sanatlardaki örneklerine değinildiğiçalışmada, dünya sinemasında filmleri minimalist olarak değerlendirilen, RobertBresson ve Abbas Kiarostami gibi yönetmenlerin sinema anlayışlarıdeğerlendirilmekte ve bu çerçevede Türk sinema tarihinden de kimi yanlarıylaminimalist anlayışa yakın filmlerin izi sürülmektedir. Çalışmanın amacı, Kaplanoğlusinemasının, özellikle de çalışma evrenimizi oluşturan ve Yusuf Üçlemesi olarak dabilinen Yumurta, Süt ve Bal isimli filmleri bağlamında minimalist bir sinema örneğiolduğunu ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: minimalizm, sinema, Türk sineması, Semih Kaplanoğlu. This thesis focuses on the trilogy, Egg (Yumurta, 2007), Milk (Süt, 2008) andHoney (Bal, 2010) by Semih Kaplanoğlu, one of the prominent figures of newTurkish cinema. The thesis aims to analyze these films and argues that Kaplanoğlu isa minimalist filmmaker. After dwelling on the concept of minimalism and the historyof minimalism in arts, the thesis deals with the characteristics of minimalistfilmmaking as well as the films of the so-called minimalist directors such as RobertBresson and Abbas Kiarostami. This thesis, which also provides a discussion onminimalist approaches in the history of Turkish cinema, offers a detailed analysis onKaplanoğlu's above mentioned trilogy.Keywords: minimalism, film, Turkish cinema, Semih Kaplanoğlu
Collections