İlköğretim okulu ikinci kademe müzik derslerinin müziksel işitme eğitimi açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde, ilköğretim Okulu İkinci Kademe Müzik Derslerinde öğrencilerin Mü- ziksel İşitme Eğitimine yönelik eğitim alıp almadıkları ya da hangi düzeyde aldıkları, müzik ders kitaplarında Müziksel İşitme Eğitimine dayalı çalışmalara ne düzeyde yer verildiği ele alınmaktadır. Bu amaçla, Bursa, merkez ve 17 ilçesindeki İlköğretim Okulları İkinci Kademe de görevli Müzik öğretmenlerine yönelik olarak anket uygulanarak konuyla ilgili veri ler toplanmış, sonuçları basit istatistiksel tekniklerle hesaplanarak tablolar halinde gös terilmiş ve yorumlanmış, elde edilen sonuçlar iyileştirici yönde öneriler olarak belirtil miştir. Ayrıca, İlköğretim Okulu İkinci Kademe (6,7,8) müzik ders kitaplarında yer ve rilen Müziksel İşitme Eğitimine dayalı çalışmaların belirlenebilmesi amacıyla da 3 ayrı yazarın müzik kitapları bu yönden değerlendirilmiş, kitaplarda yer alan çalışma örnekle ri bulgular bölümünde gösterilmiştir. Araştırmanın sonucunda, İlköğretim Okulu İkinci Kademe Müzik Derslerinde öğrencilerin Müziksel İşitme Eğitimine yönelik aldıkları eğitimin yeterli düzeyde olma dığı, müzik öğretmerüerinin de bu konuyu uygulamada İlköğretim Okulu Müzik Dersi ıııÖğretim Programı konusunda ve müziksel işitme eğitimine ilişkin konuların kitaplarda yetersiz biçimde yer alışlarıyla ilgili olarak çeşitli sıkıntılar çektikleri görülmektedir. Belirlenen olumsuzlukların en aza indirgenebilmesi için önerilerde bulunulmuş tur. Hizmet içi eğitimin amaca hizmet etmesi, kurs programlarının içeriğinin derinlik taşıması ve olumlu yönde kazammlara yol açması, kurs öğretim kadrosunun da müzik öğretmenlerini geliştirecek düzeyde alanlarında yeterli olan kişilerden seçilerek plan lanması ve yürütülmesi; müzik dersi haftalık ders saatleri yeterli bulunmadığından, saat lerin arttırılması; İlköğretim Okulu Müzik Dersi Öğretim Programı'ndaki konulara uy gun örnek şarkı kitabı olmaması konusunda yaşanan sıkıntının da çözümünü sağlaması açısından bu konuyla ilgili çalışmalar yapılması önerilmektedir. Anahtar Kelimeler: Müzik, Eğitim, Müzik Dersi, Ders Programı, Müziksel İşitme, Ders Kitapları. Danışman: Doç. Atilla SAĞLAM Sayfa Sayısı: 72 iv In this thesis, it is examined whether the students in primary school 2nd level receive satisfactory musical hearing and ear training in music lessons or not, or if they do, in what level is this education given and in what extent the books used in music lessons contain studies concerning ear training. With this aim, a survey was made on music teachers appointed to 2nd level teaching in primary schools located in central Bursa and 17 districts within Bursa, data related to the subject was collected, results were calculated using basic statistical techniques and presented as tables, and finally the conclusions reached were expressed as suggestions in the direction of improvement Furthermore, with the aim of defining the studies on ear training included in the primary school 2nd level (6, 7, 8) books by three seperate authors were evaluated and examples from those books were presented in Findings. As a result of this research it is seen that the education students receive concerning musical hearing and ear training at primary sochool 2nd level is not sufficient, also that the music teachers had problems about applications of this subject, about the curriculum of primary school music education and about the insufficiency of musical education books in containing the subject of ear training.Suggestions were made in order to reduce the determined problems to a mini mum. For this it could be proposed for the in-service training to truly serve their objective, the course programs to have a certain depth in order to provide positive educational gain, the course academic staff to be planned and applied by selecting educators who are sufficient in their areas in order to truly improve music teachers, the weekly number of music lesson hours to increase since the current amount is not enough, and finally for a songbook applicable to the primary school music program to be prepared since such actions could be helpful to solve the current problems in this area. Keywords: Music, Education, Music Lesson, Curriculum, Ear Training, Books of Music. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Atilla SA?LAM Page: 72 vı
Collections