Noise problem in primary schools in Ankara
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ANKARA' DAKİ İLKOKUL BİNALARINDA GÜRÜLTÜ PROBLEMİ Ayşegül Özüpek İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Cengiz Yener Haziran, 1994 Bu tezin amacı, ilkokullardaki gürültü problemini ve bu gürültünün eğitimin verimliliğine olan olumsuz etkilerini ortaya koyarak, okul binalarının mimari tasarımlarinda akustik açıdan gerekli Önlemlerin alınmasındaki önemi vurgulamak, ve yapılan deneysel çalışmalarla ilkokullardaki gürültü problemini kanıtlamaktır. Anahtar Sözcükler.- İlkokul, Gürültü, Ses, Akustik, Gürültü Kontrolü. iv ABSTRACT NOISE PROBLEM IN PRIMARY SCHOOLS IN ANKARA Ayşegül Özüpek M.F.A. In Interior Architecture & Environmental Design Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Cengiz Yener June, 1994 In this study, the problem of noise in primary schools is examined, by indicating the negative effects of this problem on the physiological, psychological, and social well-being of human beings, and on the effectiveness of teaching and learning process. By proving the excessive noise levels in primary schools in Ankara, it is aimed that, to take attentions of specialists to the subject of noise, and to make them consider this problem in the planning of new schools and in the renovation process of older school buildings. Key Words: Primary schools. Noise, Sound, Acoustics, Noise Control. m
Collections