Quiz shows and Turkish television: A study of visual impact and social structure
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET TÜRKIYEDEKİ TELEVİZYON YARIŞMA PROGRAMLARININ GÖRSEL ETKİ VE SOSYAL YAPILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Önder Gürkan Grafik Tasarım Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Nezih Erdoğan Haziran, 1994 Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki yarışma programlarının popülerliğini sağlayan görsel ve sosyal ortamı tanımlamaktır. Bu tezin kapsamı içerisinde yarışma programlarının görsel yapısı, bunların ardındaki sembolik anlamlar ve değişik söylem biçimleri incelenmiştir. Yarışma programlarının ortaya çıkıp, popüler hale geldiği yıllardaki sosyo-ekonomik ve kültürel ortama da ayrıca değinilmiştir. Yarışma programlarının görsel ve ideolojik yapısı incelenirken, onların anlatı yapılan, bilgilere göre sınıflanmaları, sembolleri ve sahne tasarımı, sunucu ve yardımcıları, seyirci ve ödüllerin sergilenişi gibi görsel yapıyı destekleyen öğeler de incelenmiştir. Tüm bu ana kavramlar Türkiye'nin en popüler yarışma programlarından toplanmış görsel malzeme ile desteklenecektir. Anahtar sözcükler; Televizyon, Yarışma Programlan, Görsel Etki. iv ABSTRACT QUIZ SHOWS AND TURKISH TELEVISION: A STUDY OF VISUAL IMPACT AND SOCIAL STRUCTURE Önder Gür kan M.F.A. in Graphical arts Suupervisor: Assoc. Prof. Nezih Erdoğan June, 1994 The aim of the study is to define the specific visual and social environment which builds up the popularity of television quiz shows in Turkey. The visual structures of the quiz shows, the symbols within them and the methods of articulation in the quiz shows are analyzed within the context of this thesis. In the study, the television quiz shows are studied after giving a brief summary of the socio-economic and cultural conditions of Turkey in the years that quiz shows emerged and became popular. The quiz shows' visual and ideological structures will be examined in terms of their narrative structures, knowledge types, symbols, visual layouts - such as stage design, quiz master and assistants, presentation of the commodities, and audience. These main concepts are also examined with the help of the visual materials collected from the most popular quiz shows in Turkey. Keywords; Television, Quiz Shows, Visual Impact. Ill
Collections