Creating a presentation format of interactive media for innovative products
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ETKİLEŞİMLİ ORTAMDA YENİLİKÇİ ÜRÜNLER İÇİN SUNU FORMATI GERÇEKLEŞTİRİLMESİ Aslı Sinman Grafik Tasarım Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Nezih Erdoğan Yardımcı Tez Danışmanı: Yar. Doç. Can Baykan Haziran, 1993 Bu çalışmada, yenilikçi bir ürün hakkında bilgi vermek için etkileşimli bir sunu formatı geliştirilmiştir. Yenilik süreci tasarımcı ve kullanıcı iletişimi açısından da tartışılmıştır. Potansiyel kullanıcıların özgün ihtiyaçlarına, etkileşimli sunu vasıtasıyla ulaşarak onları aktif katılımcılar haline getirebilmek gözönünde bulundurulmuştur. Yenilikçi ürün için kullanıcıların eğitim, kültür, sosyal statüleri ve yaşları analiz edilerek bir hedef kitle tanımlanmıştır. Sunu formatının yaraşıra, tutarlı ve görülür olması gereken bir görsel stil tasarlanmıştır, iki boyutlu bilgisayar grafik arayüzünde; yazı, animasyon ve grafik elemanlarının yapısı, ve kullanıcıların katılımlarını kazanan çekici bir grafik format üzerinde de çalışılmıştır. Tanımlanmış olan sunu formatı için analiz edilmek üzere Apple'm avuç içi büyüklüğündeki elektronik not defteri yenilikçi ürün olarak seçilmiştir. Grafik tasarımcı ve/veya yığın tasarımcısının hedefi doğrultusunda detaylı bir storyboard geliştirilmiştir. Anahtar Sözcükler: Bilgisayar Grafiği, Etkileşimli Ortam, Yenileştirme Yöntemi, Ürün Sunumu. IV ABSTRACT CREATING A PRESENTATION FORMAT OF INTERACTIVE MEDIA FOR INNOVATIVE PRODUCTS Aslı Sinman M.F.A. in Graphical Arts Supervisor: Doç. Dr. Nezih Erdoğan Co. Advisor: Assist. Prof. Can Baykan June, 1994 In this work, an interactive presentation format to give information about an innovative product is developed. Innovation process is also discussed for communication of users and designers. Accessing the original needs of potential users by making them active participants through this interactive presentation is considered. Target audience for the innovative product is defined with analysing them in terms of education, culture, social status, and age. Besides the presentation format, the visual style is designed which should be consistent and visible. Construction of graphics, text and animation elements of the presentation on a two dimensional computer graphics interface and attractive graphic format for receiving participation of the users are studied as well. Newton, a palm sized electronic notebook from Apple is selected as the innovative product, to be analysed with the defined presentation format. Within the scope of a graphic designer or/ and stack designer, a detailed story board of the whole presentation is developed. Keywords: Computer Graphics, Interactive Media, Innovation Process, Product Presentation. Ill
Collections