Filmic space in Turkish melodrama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET TÜRK MELODRAMINDA FİLMSEL MEKAN Ahmet Gürata Grafik Tasarım Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Nezih Erdoğan Haziran 1997 Bu çalışmanın amacı 1960-1975 yıllan arasında Türk sinemasında egemen olan melodramlarda filmsel mekanın incelenmesidir. Bu tür bir çalışma için gerekli olan kuramsal çerçeveyi tanımlamak amacıyla, filmsel mekan konusundaki farklı yaklaşımlar değerlendirilmiş ve tartışılmıştır. Bu yaklaşımlardan bazıları filmsel mekanın, mizansen, kurgu ve sesi içeren, biçimsel yönü üzerinde durmuşlardır. Bazı araştırmacılar ise mekanın yeniden sunumunu etkileyen kültürel ve ideolojik tercihleri incelemişlerdir. Çalışmada, melodramlar her iki bakış açısı da göz önünde bulundurularak değerlendirilmiştir. Anahtar sözcükler Film, Mekan, Yenidensunum, Melodram İV ABSTRACT FILMIC SPACE IN TURKISH MELODRAMA Ahmet Gürata M.F.A. in Graphic Arts Supervisor: Assist. Prof. Dr. Nezih Erdoğan June, 1997 This study aims at analyzing filmic space in Turkish melodrama films that were influential between 1960-1975. In order to map the theoretical framework for such a study, different approaches to filmic space are reviewed and discussed. Among these approaches, some focus on the formal aspects of filmic space, regarding mise-en-scene, editing and sound. On the other hand, another group of researchers deal with the cultural and ideological preferences influencing representation of space. In the thesis, the Turkish melodrama is evaluated in terms of both approaches. Keywords: Film, Space, Representation, Melodrama. in
Collections