Ergenlerde parasosyal etkileşim: İnternette gerçek benlik, kendilik algısı ve sosyal kaygı arasındaki ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, ergenlik dönemindeki seyircilerin dizi karakterleriyle geliştirdikleri parasosyal etkileşim ile internette gerçek benlik, kendilik algısı ve sosyal kaygı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu çalışmada, cinsiyet ve yaşlarına göre sınıflandırılan bireyler, parasosyal etkileşim, internette gerçek benlik, kendilik algısı ve sosyal kaygı değişkenlerinden aldıkları puanlar açısından da karşılaştırılmışlardır. Son olarak da, parasosyal etkileşimle ilişkili olan ve parasosyal etkileşimi yordayan değişkenler incelenmiştir.Araştırmanın örneklemi 416 lise öğrencisinden oluşmaktadır (206'sı kız (%49.5), 210'u erkek (%50.5)). Ayrıca, bu çalışmada veri toplama aracı olarak; Parasosyal Etkileşim Ölçeği, İnternette Gerçek Ben Ölçeği, Sosyal Karşılaştırma Ölçeği ve Etkileşim Kaygısı Ölçeği kullanılmıştır.Çalışmanın sonucunda, kızların parasosyal etkileşimden aldıkları puanların erkeklerden daha yüksek olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte 15 yaşındaki öğrencilerin parasosyal etkileşim düzeylerinin 18 yaşındaki öğrencilerden daha yüksek olduğu da ortaya konmuştur. Çalışmada ayrıca yaş, internette gerçek benlik ve sosyal kaygının parasosyal etkileşimi anlamlı şekilde yordadığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: parasosyal etkileşim, internette gerçek benlik, kendilik algısı, sosyal kaygı, ergenlik The main aim of the present study was to investigate the relationship between true self on the net, self perception and social anxiety of audiences and adolescent audiences' parasocial interaction that they developed with TV series characters. In this study individuals who were categorized in terms of their gender and age were compared according to the scores obtained on the variables such as parasocial interaction, true self on the net, self perception and social anxiety. Lastly, variables that are related with parasocial interaction and predicting parasocial interaction were examined. The sample of the study consisted of 416 high school students (206 girls (%49.5), 210 boys (%50.5)). Moreover, the instruments used in the study were Parasocial Interaction Scale, Real Me on the Net Scale, Social Comparison Scale and Interaction Anxiousness Scale. At the end of the study, it was found that the girls' obtained higher scores than boys on parasocial interaction. Moreover, it is revealed that 15 years old students' parasocial interaction levels were higher than 18 years old students. Moreover, age, true self on the net and social anxiety predicted parasocial interaction.Keywords: parasocial interaction, true self on the net, self perception, social anxiety,adolescence
Collections