Hero vs. Antihero: Spatial form and the graphic novel
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET KAHRAMAN ANT İ -KAHRAMANA KARŞI: UZAMSAL BİÇİM VE GRAFİK ROMAN Gökhan Ersan Grafik Tasarım Bölümü Yüksek Lisans Tez Yöneticisi: Nezih Erdoğan Haziran, 1997 Bu çalışmada, çağdaş grafik romanın biçimsel özellikleri ile bu işlerde ele alınan kurgusal karakter arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanıyor. Çizgi roman biçiminin grafik romana dönüşümü, bu medyanın hem sözel hem de görsel boyutlarda uzamsallığı yakalama eğilimiyle ele almıyor. Bu bağlamda, geleneksel çizgi roman kahramanının çağdaş grafik roman anti- kahramanına dönüşümü, karakterin görsel temsili, ve anlatının kompozisyonu ile ilişkili olarak inceleniyor. Kompozisyon boyutunda ^anlatıda uzamsal biçim' adlı yazınsal kuram altında toplanan kurgusal stratejiler odak noktasını oluşturuyor. Anahtar Sözcükler: Kahraman, Karşı-kahraman, Uzamsal Biçim, Çizgi Roman, Grafik Roman. ABSTRACT HERO VS. ANTIHERO: SPATIAL FORM AND THE GRAPHIC NOVEL Gökhan Ersan M.F.A. in Graphical Arts Supervisor: Nezih Erdoğan June, 1997 This study departs to investigate the relations between the formal aspects of the contemporary graphic novel and the fictional character portrayed within these works. The transformation of the comics form into the graphic novel is examined with regard to the intention to attain spatiality on both the verbal and the visual dimensions of the medium. In this context, the transformation of the traditional comics hero into the antihero of the contemporary graphic novels is analyzed in relation to the visual representation of the character and the composition of the work through the fictional strategies collected under the literary theory of spatial form in narrative. Keywords: Hero, Antihero, Spatial Form, Comics, Graphic Novel.
Collections