Design studio as alife space in architectural education: Privacy requiraments
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET MİMARLIK E?İTİMİNDE YAŞAMA MEKANI OLARAK TASARIM STÜDYOSU Özgen Osman Demirbaş İç Mimari ve Çevre Tasarımı Bölümü Yüksek Lisans Çalışması Danışman:Yrd. Doç. Dr. Halime Demirkan Haziran, 1997 Eğitim yapılarının eğitimsel içerikleri ve mimari tasarımları arasında çok önemli bir ilişki vardır. Mimari eğitimde en çok kullanılan mekanlar, tasarım stüdyolarıdır. Bu bağlamda, tasarım stüdyosunda bir yaşam süreci olması gerektiği vurgulanmıştır. Bu süreç ancak, tasarım stüdyosunun iki fonksiyonu olan, öğrenim merkezi hizmeti ve kompleks bir sosyal organizasyon oluşunun, bir arada ele alınması ile sağlanabilir. Tasarım stüdyosunun kalitesi; mekanın fonksyonel, teknik ve davranışsal elemanlarının değerlendirilmesi ile ele alınabilinir. Çevresel psikoloji kavramları olan; mahremiyet, kişisel alan, alansallık ve kalabalıklık göz önünde tutularak, tasarım stüdyosunun davranışsal elemanları analiz edilmiştir. Bilkent Üniversitesi, Güzel Sanatlar, Tasarım ve- Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü'nde ki bir tasarım stüdyosu için arzulanan ve esas olan şartların farklarını değerlendiren bir alan çalışması yapılmıştır. İç mimari öğrencilerinin, tasarım stüdyosundan bekelentileri ve tercihleri analiz edilmiştir. Bu çalışmanın sonuçlarının, yaşama mekanı olarak işlev görecek yeni bir tasarım stüdyosu için kaynak oluşturması ümit edilmektedir. Keywords: Tasarım Stüdyosu, Çevresel Psikoloji, Mimari Eğitim iv ABSTRACT DESIGN STUDIO AS A LIFE SPACE IN ARCHITECTURAL EDUCATION: PRIVACY REQUIREMENTS Özgen Osman Demirbaş M.F A. in Interior Architecture and Environmental Design Supervisor: Assist. Prof. Dr. Halime Demirkan June, 1997 There is a very important relationship between the educational outcomes and the architectural design of educational facilities. The most commonly used space in an architectural education is the design studio. Therefore, it is claimed that there should` be a living process in a design studio. This process can only be achieved by the conjunction oftwo functions of the design studio which are serving as a learning center and a complex social organization. The quality of a design studio can be considered by evaluating its functional, technical and behavioral elements. Considering the environmental psychology concept; namely privacy, personal space, territoriality and crowding, the behavioral elements in the design studio are analyzed. A case study was conducted to evaluate the differences between the desired and actual conditions of a design studio at Bilkent University, Faculty of Art, Design and Architecture, Interior Architecture and Environmental Design Department. The expectations and preferences of the interior architecture students pertaining to the design studio are analyzed. The outcomes of the study are expected to be inputs for the new design studio which functions as a living life space. Keywords: Design Studio, Environmental Psychology, Architectural Education iii
Collections