10-11 yaş grubundaki öğrencilerin kesirleri kavramaları üzerine deneysel bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, eşit dağıtım ve paylaştırma durumlarını, problem çözmeyi, grupve sınıf tartışmalarını esas alan bir deneysel öğrenme ortamının 4 ve 5. sınıföğrencilerinin kesir kavramını kazanımları üzerindeki etkisi incelenmektedir.Çalışmayı gerçekleştirmek için deney grubu olarak seçilen bir ilköğretimokulunda 16 ders saati süreyle öğretim yapılmış ve sonuçlar kontrol grubu olarakseçilen başka bir ilköğretim okulundan elde edilen sonuçlarla karşılaştırılmıştır.Öğretimin planlanmasında ve yürütülmesinde Yapılandırmacılık ve GerçekçiMatematik Eğitimi yaklaşımları esas alınmıştır. Her iki gruba, grupları denkleştirmek vebaşarı düzeylerine göre alt gruplara ayırmak amacıyla Genel Matematiksel Başarı Testi(GMBT), öğretimin etkisini ölçmek amacıyla Kesir Kavrayış Ön Testi (KKÖT) veKesir Kavrayış Son Testi (KKST) uygulanmıştır. Deney grubundaki öğrencileröğretime devam ederken, kontrol grubundaki öğrenciler öğretmen merkezli sunumun vebireysel ödevli çalışmaların ağırlıkta olduğu geleneksel öğretimlerini sürdürmüşlerdir.Çalışmanın nicel sonuçları, öğretimin sonunda deney grubundaki öğrencilerinkontrol grubundaki öğrencilerinkinden daha güçlü ve ilişkisel bir kavrayışkazandıklarını göstermiştir. Bunun yanında öğretimin etkisinin öğrencilerin başarıdüzeylerine ve cinsiyetlerine göre farklılaşmadığı da ortaya çıkmıştır. Nitel sonuçlar ise,deney grubundaki öğrencilerin özellikle temel kavramların (birim kesir, kesirlerindenkliği, kesirleri karşılaştırma ve sıralama vs.) anlamlarının kazanımı ve problemlerigörselleştirme açısından kontrol grubundakilere göre daha ileri bir düzeye ulaştıklarınıgöstermiştir.Anahtar SözcüklerMatematik Öğretimi Kesirler Kesir öğretimi Kavram geliştirme In this study, effect of an experimental learning environment which emphasizesequal distributing and sharing, problem solving, group and class discussions on fourthand fifth grader?s acquisition of fraction understanding is examined.To carry out the study, an instruction that lasted 16 lessons was given in aprimary school, which was selected as experimental group, and results were comparedwith the results that were gained from another primary school, which was selected ascontrol group. Constructivism and Realistic Mathematics Education approaches wererelied on during planning and execution of instruction. General MathematicalAchievement Test, Fractional Understanding Pre-Test (FUPreT) and FractionalUnderstanding Post Test (FUPT) were conducted to both of experimental and controlgroup to equalize groups, to construct sub-groups based on the level of achievement andto evaluate effect of instruction. Students in the control group followed their routinelessons that focused on teacher-centered presentation and studies with individual taskswhile students in the experimental group were proceeding with instruction.Quantitative results of study pointed out that students in the experimental grouphad gained more sound and relational understanding than that of students in the controlgroup at the end of instruction. Furthermore, it was revealed that the effect of instructiondo not differentiate in the sense of students? achievement level and gender. Qualitativeresults showed that students in the experimental group reached more advanced level interms of acquisition of basic concepts? underlying meanings (unit fraction, equality offractions, comparing and ordering fractions etc.) and visualization of problems whencompared the control group.Key WordsMatematicsTeachingFractions Teaching fractions Conceptdevelopment
Collections