The World in-between/cinematography
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Nur Yavuz Grafik Tasarım Bölümü Yüksek lisans Tez Yöneticisi: Asist. Prof. Dr. Nezih Erdoğan Ve sinema. Eşiği geçmeyi ya da doldurmayı değil, eşiğin kendisini sorunlaştıran ve... ve., ve'ler silsilesi. Sinema ve felsefe ancak bu eşik ile birbirine bağlanabilir. Bir başlangıç ve bir sonu değil her zaman aralığı kollayan, yolundan çıkmış zamanın bir ürperme gibi üzerimize serdiği bir düşüncedir bu. İmge, beraberinde getirdiği imallarla bu aralıktan çıktıkça, psikanaliz ve dil biliminin dize getirme eylemlerine karşı ele geçirilemeyen bir kavramlar dizisine açacaktır kendini. Hafıza, bilinç, algı, duygu, ve hareket artık ne felsefenin ne de sinemanin sahip olduğu kavramlardır. Zaman, içinde mi dışında mı olduğumuzu bir türlı kestiremediğimiz zaman, hiç kimsenin olmayan ayni zamanda hiç olan bir aradaki dünyada bu imge-kavramlara işaret etmektedir. Düşünemediğimiz ama kimi zaman hissettiğimiz bu yeryüzü deliklerine. Anahtar sözcükler: sinema ve felsefe, imge-süre, imge-devinim, algi, bilinç. ACKNOWLEDGEMENTS I would like to thank, first and foremost, Nezih Erdoğan not only for the supervision and guidance he has supplied within the course of this study, IV- ABSTRACT THE WORLD IN-BETWEEN cinematography Nur Yavuz M.F.A. In Graphical Arts Supervisor: Assist. Prof. Dr. Nezih Erdoğan November, 2000 And cinema. The importance of saying and... and...and.... Images neither starts nor ends, they occupy the in-between. Cinema and philosophy come together to show the power of the in-between. Images understood as such are neither psychoanalytic nor linguistic determinants. The immanent flow of images with its undetermined intervals is what enables us to contemplate on time and movement and memory and consciousness and percepts and affects... And philosophy. Keywords: cinema and philosophy, time-image, movement-image, memory, interval, consciousness, perception. ÖZET ARALIKTAKİ DÜNYA: sinematografi
Collections