Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri`nde lisans düzeyinde verilen flüt eğitiminin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri'nde (ABD)lisans düzeyinde eğitim vermekte olan flüt eğitimcilerinin görüşlerinin derlenmesi, bugörüşler doğrultusunda Türkiye ve ABD'deki flüt eğitiminin değerlendirilmesi,kullanılan öğretim yöntemleri, teknikleri ve materyallerinin belirlenerekkarşılaştırılmasıdır.Araştırmanın birinci bölümünde flütün tarihsel gelişimi ve flüt ailesi hakkındagenel bilgilere, ikinci bölümünde ise Türkiye ve ABD'de flüt eğitiminin tarihselgelişimine yer verilmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümünde ?Flüt Pedagojisi Anketi?yoluyla toplanan veriler yorumlanarak, öğretim elemanlarının demografik özellikleri,öğretim kurumunun fiziki şartları, derslerin işlenişi ve flüt teknikleri ve öğretimyöntemleri bakımından karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. ?Flüt PedagojisiAnketi?, Türkiye'de 34, ABD'de ise 63 öğretim elemanına uygulanmıştır. Kaynaktaraması kapsamında Türkiye ve ABD'de yayımlanan bilimsel makaleler, kitaplar,tezler ve çevrimiçi kaynaklar incelenmiştir.Araştırmanın sonucunda her iki ülkedeki örneklem grubunda da öğretimelemanlarının büyük çoğunluğunun eğitimleri süresince flüt pedagojisine yönelik dersalmadıkları görülmüştür. Flüt tekniklerinin öğretiminde kullanılan metotlar genelliklebenzerlik gösterirken, Türkçe kaynakların yetersizliğinin Türkiye'deki öğretimelemanları için önemli bir sorun oluşturduğu sonucu ortaya çıkmıştır. ABD örneklemgrubundaki öğretim elemanlarının görev yapmakta olduğu kurumların fiziksel şartlar(müzik kütüphanesi, flüt çeşitleri vb.) bakımından çok daha iyi olduğu ve ABD'dekiflüt eğitiminde Naxos, Smart Music ve akort CD'si (Tuning CD) gibi farklı materyal,çevrimiçi kaynaklar ile bilgisayar programlarından da yararlanıldığı görülmüştür.Araştırmadan elde edilen sonuçların, flüt eğitimcilerine yol göstereceği ve bukonuda yapılacak olan diğer çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir. The aim of this study is to compile opinions of flute instructors giving educationin undergraduate studies in Turkey and in the United States of America (USA) to assessflute education in line with these opinions, and to determine and compare teachingmethods, techniques and materials used.The first chapter of the study includes historical development of flute andgeneral information about flute family, the second chapter includes historicaldevelopment of flute education in Turkey and in the USA. In the third chapter of study,data which was collected through ?Flute Pedagogy Survey? was interpreted, werecomparatively assessed in terms of demographic characteristics of instructors, physicalconditions of educational institutions, and flute techniques and teaching methods. The?Flute Pedagogy Survey? was applied to 63 instructors in the USA and 34 instructors inTurkey. Academic articles, books, thesis, and online resources published in Turkey andin the USA were reviewed within the scope of literature review.At the end of study, it is seen that majority of the instructors do not take lessonsfor flute pedagogy during their educations in both sampling group. While methods usedin teaching of flute techniques show similarities, it is revealed that the lack of Turkishresources creates a serious problem for instructors in Turkey. It is seen that theinstitutions which instructors work in US sampling group are better in terms of physicalconditions (music library, flute types etc.) and they benefit from different materials suchas Naxos, Smart Music and tuning CD, online resources and computer programs in fluteteaching.It is believed that the results obtained from research will lead to flute instructorsas well as shed light to other studies being done in this regard.
Collections