Social discrimination against teenagers in the mall environment: A case study in Migros Shopping Mall
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNDE 13-19 YAŞ GRUBUNDAKİ GENÇLERE KARŞI UYGULANAN TOPLUMSAL AYRIMCILIK: MİGROS ALIŞVERİŞ MERKEZİ'NDE BİR ALAN ÇALIŞMASI Güliz Muğan İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, Yüksek Lisans Danışman: Doç. Dr. Feyzan Erkip May, 2005 Bu çalışma, alışveriş merkezlerinde 13-19 yaş grubundaki gençlere karşı uygulanan toplumsal ayrımcılık konusunu ele almaktadır. Gençler, çoğunlukla yetişkinlerin baskın güçlerine tehdit olarak algılandıklarından, farklı kamusal alanlarda yetişkinlere özgü değerlerin kısıtlamalarıyla karşılaşmaktadırlar. 13-19 yaş grubundaki gençlerin boş zaman ve boş zaman mekanları kullanımı göz önüne alındığında, alışveriş merkezleri çeşitli nedenlerle bu grup tarafından yoğun olarak kullanılan bir mekan olarak saptanmıştır. Bu çalışmada, fiziksel ve toplumsal yapısının 13-19 yaş grubundaki gençlere karşı algılanan toplumsal ayrımcılığı incelemeye uygun olmasından dolayı, Migros Alışveriş Merkezi çalışma alanı olarak belirlenmiştir. Bu çalışmanın temel amacı, 13-19 yaş grubundaki gençlerin algıladığı ayrımcılığın kaynaklarına yönelik ipuçlarını elde etmektir. Bu amaç doğrultusunda, Migros'un mekan olarak fiziksel ve toplumsal yönlerine ilişkin problemlerin belirlenmesi de hedeflenmektedir. Bu konuya yönelik bilgi, gözlem ve derinlemesine yapılan yüz yüze görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Sonuçlara göre, Türkiye koşullarında, sevilmeyen yönlerin, sorunların, adaletsizliklerin ve algılanan ayrımcılık örneklerinin varlığına karşın, yurt dışındaki örneklerinin aksine, görüşülen 13-19 yaş grubundaki gençlerin alışveriş merkezinden kaynaklanan, toplumsal ayrımcılık algılamadıkları belirlenmiştir. Yine de, bu gençlerin alışveriş merkezlerinde bulunuşlarının, ailenin uyguladığı bir takım kısıtlamalar, mali olarak aileye bağlı olmak ve sınırlı mali kaynaklar gibi bazı ayrımcılık etmenlerinden kaynaklandığı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Toplumsal ayrımcılık, boş zaman mekanları, 13-19 yaş grubundaki gençler, Akköprü Migros Alışveriş Merkezi. iv ABSTRACT SOCIAL DISCRIMINATION AGAINST TEENAGERS IN THE MALL ENVIRONMENT: A CASE STUDY IN MİGROS SHOPPING MALt Güliz Muğan M.F.A. in Interior Architecture and Environmental Design Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Feyzan Erkip May, 2005 This study focuses on the issue of social discrimination against teenagers in shopping malls. Young people, as often being perceived to be threats to the dominant forces of adult world, experience constraints of the adult values in different public spaces. Considering the teenagers' use of leisure time and spaces, the shopping mall has been observed as an extensively used space by this group for various reasons. In this research, Migros Shopping Center is the survey site, since its physical and social structures are appropriate to analyze the perceived social discrimination against teenagers. The main purpose of this research is to obtain clues for the sources of perceived discrimination patterns against teenagers in the mall environment, which is expected to indicate physical and social aspects of the problem, concerning the mall space of Migros. Information on these issues was obtained through observation and in-depth interviews. The results indicate that, although there are some dislikes, problems, injustices and perceived discrimination patterns of the respondents, most of the teenagers in the mall do not perceive social discrimination that has a mall origin on the contrary to their foreign counterparts. However, teenagers' presence in the mall can be argued as resulting from discriminating factors such as parental restrictions, financial dependence and limited financial resources. Keywords: Social discrimination, leisure spaces, teenagers, shopping malls, Akköprü Migros Shopping Mall. in
Collections