Yabancı dil öğretiminde model temelli ders işleme sürecinin yazma becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tezde, yabancı dil öğretiminde model temelli ders işleme sürecinin yazma becerisine etkisi araştırılmıştır. Bu bağlamda, `Yazmak için Oku` modeli seçilerek bu modelin uygulanmasının İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 7. Sınıf öğrencilerinin yazma becerisine etkisi araştırılmıştır.Karma yaklaşımların benimsendiği araştırmada, iki deneysel işlem uygulanmıştır: Tek grup kontrol grupsuz öntest ve sontest deseni ve denkleştirilmemiş gruplarda sontest deseni. Tez çalışmasında, `Yazmak için Oku` modelinin uygulandığı İngilizce sınıflarının ulaştığı başarı (kısa öykü yazma becerileri yönünden) ortalaması ile, bu model uygulanmadan önce ürettikleri metinler arasında ve kontrol grubunun başarı ortalamaları arasında başarı açısından anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır.Ayrıca, öğrencilerin `Yazmak için Oku` model uyarlamasına yönelik görüşlerinin neler olduğu araştırılmıştır.Belirtilen sorulara yanıt almak üzere öntest ve sontest için kullanılacak kısa öykü yazma testleri, öykü değerlendirme kontrol listeleri, okuma ve yazma izlencesi, okuma ve yazma ders planları ve araçları, çözümleyici öykü değerlendirme dereceli puanlama anahtarı ve öğrenci görüş sormacası olmak üzere nitel ve nicel veri toplama ve çözümleme araçları tasarlanmıştır.Tezden elde edilen sonuçlara göre, öğrencilerin ürettikleri metnin dili, düzeni, içeriği ve iletişimsel başarısı açısından öntest ve sontest öykü puanları arasında ve deney grubuyla kontrol grubunun sontest puanları arasında anlamlı fark bulunmaktadır. Bu durumla ilgili olarak, alanda yapılan kısa öykü okumanın yazma becerilerine etkisinin incelendiği çalışmaların sonuçlarına bakıldığında benzer sonuçlar görülmektedir (Can & Sapar, 2010; Çileli & Özen, 2003; Eke, 1997; Temizkan, 2011).Tez için uyarlanan `Yazmak için Oku` modelinin katılımcılarının bu uygulamaya yönelik görüşlerinin olumlu olduğu sonucuna varılabilmektedir. This thesis tries to explore the effect of model-based teaching process on writing skills in foreign language teaching. Therefore, `Read for Writing` model was implemented to identify the effect of this model on developing writing skills with 7th Grade students who study English as a foreign language.Two experimental setups were designed for this mixed methods research: pre-test–post-test design without control group and non-equivalent control group post-test only design. This thesis aims to investigate if there is a significant difference between the achievement scores of experimental and control groups. Moreover, it aims to determine the views' of participants on `Read for Writing`.Short story writing tests for pre-test and post-test, story selection control lists, reading and writing syllabus, lesson plans and materials, an analytic short story rubric, and a questionnaire to assess students' views were used to collect the data for this research.There was a significant difference between the mean scores of the experimental group and control group in the post test in favour of the experimental group in terms of the language, organization, content, and communicative achievement of the texts. These results are consistent with those of other studies which aim to investigate the effect of reading on writing skills (Can & Sapar, 2010; Çileli & Özen, 2003; Eke, 1997; Temizkan, 2011).Also, this study has found that the views of the participants on the model `Read for Writing` were generally positive.
Collections