İlköğretim okullarında uygulanan beden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan farklı öğretim yöntemlerinin sosyal yetkinlik beklentisi üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ilköğretim okullarında uygulanan beden eğitimi ve spor derslerindekullanılan farklı öğretim yöntemlerinin sosyal yetkinlik beklentisi üzerine etkisinibelirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmaya, farklı sosyo-ekonomik düzeydeki öğrencilerin bulunduğu Bursa Bisaşİlköğretim Okulunda okuyan, 43'ü kız, 48'i erkek toplam 91 altıncı sınıf öğrencisi, 30'ukız, 45'i erkek toplam 75 yedinci sınıf öğrencisi olmak üzere 166 öğrenci gönüllü olarakkatılmıştır. 10 hafta süren bu çalışmada, öğrencilere uygulamalara başlamadan önce, ilk 4haftalık uygulama sonunda ve 10'uncu haftanın sonunda olmak üzere toplam 3 kez 27sorudan oluşan Sosyal Yetkinlik Beklentisi Ölçeği (SYB) uygulanmıştır. Veriler SPSS 13istatistik programında değerlendirilirken, Kruskall Wallis, Mann-Whitney U, Wilcoxon,Spearman Korelasyon Katsayısı ve Shapiro testleri kullanılmıştır. Bütün testlerdeanlamlılık düzeyi p< 0.05, güvenirlik aralığı %95 olarak kabul edilmiştir.Çalışmada deneklerin okudukları sınıfa, cinsiyetlerine, lisanslı olup olmadıklarına,daha önce beden eğitimi dersi dışında herhangi bir kursa veya kampa katılıpkatılmadıklarına ve derslerde uygulanan yöntemlere göre sosyal yetkinlik beklenti puanlarıkarşılaştırılmıştır.Elde edilen bulgulara göre her iki yöntemde de ilk 4 haftalık çalışma sonrası SYBpuanları ile 10 haftalık çalışma sonunda elde edilen SYB puanlarının, çalışma öncesi SYBpuanlarıyla karşılaştırılmasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir fark bulunmuştur(p< 0.05).Anahtar Sözcükler: ilköğretim, beden eğitimi ve spor, öğretim yöntemi, eğitim,öğretim, öğrenim, sosyal yetkinlik beklentisi. The purpose of this study was to determine the effect of different teaching methodsused in physical education lessons in primary schools on Social Self- Efficacy Expectationlevel.A total of 166 students, 43 girls and 48 boys totally91 students from 6th grade and 30girls and 45 boys totally 75 students from 7th grade were participated voluntarily in thisstudy. The subjects were given Social Self Efficacy Scale, consisting 27 questions, threetimes during the period of 10 weeks. The first one was given before the practise of thestudy, the second one was given after a 4 week practise and the third one was given at theend of 10th week. And also, a personal information form was given within the Social SelfEfficacy Scale. While datas have been evaluated at SPSS 13.0 statistic programme,Kruskall Wallis, Mann-Whitney U, Wilcoxon, Spearman Corelation Coefficient andShapiro tests have been used. In all statistical tests, the level of significance and thereliability level were accepted as ?p < 0.05? and ?95 %? respectively.The Social Self- Efficacy Expectation Scale scores were compared according to thesubjects? grade level, gender, the teaching methods used in lessons, whether they had asport licence or not and whether they had participated in any course or camp except fromPE lessons.The findings of the study showed that there is a statistically significant difference inboth teaching methods, in the comparison of the Social Self-Efficacy Expectation Scalescores after a 4 week practise with the Social Self- Efficacy Expectation Scale scores beforethe practise of the study, and in the comparison of the scores after the end of 10 week withthe scores before the practise of the study (p< 0.05).Key words: primary school, physical education and sports, teaching methods,instruction, teaching, learning, social self efficacy.
Collections