Yatılı ilköğretim bölge okullarında okuyan öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirme alışkanlıkları(Bingöl ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETYATILI LKÖĞRET M BÖLGE OKULLARINDA OKUYAN ÖĞRENC LER N BOŞZAMANLARINI DEĞERLEND RME ALIŞKANLIKLARI(B NGÖL L ÖRNEĞ )Okullarda yapılan boş zamanları değerlendirme etkinlikleri; eğitimin amaçlarınıgerçekleştirmek, öğrencilerin sosyal gelişimi, toplumsal statü kazanması ve kültürler arasıaktarım ile farklı kültürlerin birbirleriyle kaynaşması için gereklidir.Bu araştırmada Yatılı lköğretim Bölge Okulları'ndaki (Y. .B.O.) öğrencilerin boşzamanlarını değerlendirme alışkanlıkları, Y. .B.O'lardaki rekreatif faaliyetlerin öğrencilerinihtiyaçlarını ne oranda karşılayabildiği, okullarda bu amaçla ne tür çalışmalar yapıldığı veY. .B.O'ların boş zamanları değerlendirme konusunda öğrencilere sağladığı imkanlarincelenmiştir.Araştırmanın örneklemini Bingöl il merkezine bağlı eğitim veren dört Y. .B.O.oluşturmaktadır. Bilgi toplama formlarındaki verilerin istatistiksel analizi SPSS 13.0 istatistikpaket programında yapılmıştır. Anlamlılık düzeyi α=0.05 olarak belirlenmiştir.Öğrencilerin % 64'ü boş zamanını değerlendirdiğini, % 36'sı değerlendiremediğidüşünmektedir. Öğrenciler, boş zamanın değerlendirilememesinin en önemli sebebi olarakderslerin yoğunluğunu belirtmişlerdir (% 9.5). Öğrenciler, okullarında iken en fazla spor (%29.3), en az koro (% 0.2) etkinlikleriyle uğraştıklarını belirtmiştir. Öğrencilerin % 58'iokulundaki boş zaman etkinliklerinin yeterli; % 42'si yetersiz olduğunu belirtmiştir.Öğrencilerin okullarındaki boş zaman etkinliğinin yetersiz olmasının sebebi öğrencilerinilgisiz (% 32.4) olmasıdır. Öğrencilerin okullarında düzenlenmesini istediği etkinlik,bilgisayar kursudur (% 30.4). Okuldaki boş zaman etkinliklerine katılımı sağlamak içinalınacak önlem, okul yönetiminin etkinlikleri desteklemesidir (% 30.2). Öğrenciler, boşzamanları değerlendirme etkinliklerini seçerken arkadaşlarından (% 28) etkilendiklerini; buetkinliklere arkadaş gurubuyla (% 51.5) katıldıklarını belirtmiştir. Boş zamanlarıdeğerlendirme etkinliklerinin derslerini olumlu etkilediğini belirten öğrenciler (% 71.8),kendine güven duygularının arttığını (% 25); olumsuz düşünenler (% 13) ise kendileriniyorgun hissettiklerini (% 44) ve ders çalışma zamanlarının kalmadığını (% 44) belirtmişlerdir.Anahtar sözcük: Yatılı okul, rekreasyon.I SUMMARYRECREATIONAL HABITS OF THE STUDENTS ATTENDINGIN BOARDING SCHOOLS (B NGÖL SAMPLE)Recreational activities in schools are necessary for realizing the aims of education,students? social development, gaining societal statue and joining different cultures with eachother by intercultural transferring.In this research, students? recreational habits in boarding schools, to what extent do theserecreational activities meet the students? needs, the facilities that boarding schools have forrecreational activities and the opportunities that boarding schools provide them for recreationare studied.The sample in the research is consisted of four boarding schools that are bound to Bingöl.Statistical analysis of the datum in information forms is made by using SPSS 13.0 statisticalpacket program. The level of meaningfulness is determined as p=0.05.Although 64 % of the students think that they benefit from their free times, 36 % of themthink the opposite. The most important reason of not getting use of free times is the density ofthe lessons (9.5 %). Students stated that they are busy with sport at most (29.3 %) and chorusat least (0.2 %). 58 % of them found that the recreational activities in the school are enoughbut 42 % found them not enough. The reason of the recreational activities? insufficiency isstudents? uninterestedness (32.4 %). As a recreational activity students want computer course(30.4 %). The precaution that is to be taken for students? participating in recreationalactivities is the school management?s supporting the recreational activities (30.2 %). Whilechoosing recreational activities, students said that they are affected from their friends (28 %);they participate in these activities with their friends ( 51.5 %). It is found that the studentswho think that the recreational activities affect their lessons positively (71.8 %) feel moreconfident (25 %); the others who think negatively (13 %) feel tired (44 %) and have lack oftime to study (44 %).Key words: Boarding school, recreation.I
Collections