Show simple item record

dc.contributor.advisorMutman, Mahmut
dc.contributor.authorSevin, Ayda
dc.date.accessioned2020-12-04T09:12:39Z
dc.date.available2020-12-04T09:12:39Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69365
dc.description.abstractBu tez, grafik roman ve film uyarlaması V for Vendetta'yı çerçeveleme ve çerçevedençıkarmakavramları açısından incelemektedir. Kuramsal çerçeve temel olarak Pascal Bonitzer,Gilles Deleuze ve Jacques Derrida'nın düsüncelerine dayanmaktadır. Hem grafik roman, hemde film V for Vendetta'nın kültürel olarak çerçeveden-çıkarıcı metinler olduğu, ve hedefkitlelerinin belirli siyasi çerçeveler ve çerçevelemelere karsı zaten duymakta olduğu tepkiyidaha da tetiklemekte olduğu savunulmaktadır. Bunun sonucunda ise, iki metnin dünyaçapında bir ?direnis sembolu? olarak algılanan tek bir metine dönüstüğü öne sürülmekte veörneklemektedir.
dc.description.abstractThis thesis is an analysis of the graphic novel and its film adaptation V for Vendetta in termsof the concepts of framing and deframing. The theoretical framework is mainly derived fromthe reflections of Pascal Bonitzer, Gilles Deleuze, and Jacques Derrida. It is contended in thisstudy that both the graphic novel and the film V for Vendetta are culturally deframing texts indifferent ways, and that they trigger the audiences? already present reactions towards certainpolitical frames and framings. As a result, it is argued and exemplified that both of the textshave become one single text, perceived as a ?symbol of resistance? throughout the world.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleMargins of the image: Framing and deframing in the graphic novel and the film V for Vendetta
dc.title.alternativeİmgenin sınırları: Grafik roman ve film V for Vendetta'da çerçeveleme ve çerçeveden-çıkarma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid9012335
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid208319
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess