Color contribution to children`s wayfinding in school environments
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, okul ortamında çocukların yol bulma yetileri üzerinderengin katkısını araştırmak ve farklı renklerin, rota öğrenme sürecindekietkilerini, hatırlanma ve kullanılma çerçevesinde incelemektir. Deney, renkdüzenlemeleri ile birbirinden farklılaşan üç farklı deney seti için, üç farklıkatılımcı grubu ile uygulanmıştır. Katılımcıların hepsi, 7 ve 8 yaş grubu olmaküzere, toplamda 100 ilkokul öğrencisini kapsamaktadır. Çalışma, toplam beşaşamadan oluşmaktadır. İlk olarak katılımcılar, renk görme yeterliliklerini vedeney alanına olan aşinalıklarını ölçmek üzere test edilmişlerdir. İkinci olarak,araştırmacı tarafından teker teker başlama noktasından bitiş noktasına kadarolan deney rotasında eşlik edilmiş ve daha sonra kendilerinden aynı rotadüzeninde araştırmacıya, rotanın son noktasına kadar kılavuzluk etmeleriistenmiştir. Üçüncü olarak, rotayı sözel olarak tarif etmeleri istenmiştir.Dördüncü olarak, belli renkleri belli konumlarında ayırt etmeleri istenmiştir.Son olarak, işaret parmaklarını kullanarak, rotanın son noktasının konumunuişaret etmeleri istenmiştir. Rengin, çocukların okul ortamında yön bulma veyön gösterme yetileri üzerinde önemli bir etkisi olduğu bulunmuştur. Ancak,farklı renklerin rota öğrenme durumunda, hatırlanma ve kullanılmaçerçevesinde birbirlerinden farklılıkları gözlenmemiştir. Buna ek olarak, bellirenk ve yön bulma işaretlerinin doğru saptanmasının, kendi belli konumlarınabağlı olduğu bulunmuştur. Literatüre ters olarak, rota öğrenme ve işaret etmeperformanslarında, cinsiyete dayalı farklılıklar gözlenmemiştir.Anahtar Sözcükler: Yol Bulma, Rota Anlama, Yön Gösterme, Renk, OkulOrtamı. The purpose of this study is to explore the contribution of color to children?swayfinding ability in school environments and to examine the differencesbetween different colors in terms of their remembrance and usability in routelearning process. The experiment was conducted with three different samplegroups for the three different experiment sets that were differentiated by theircolor arrangement. The participants were a total of 100 primary schoolchildren aged 7-8 years-old. The study was conducted in five phases. Firstly,participants were tested for color vision deficiencies and familiarity with theexperiment site. Secondly, they were escorted on the experiment route bythe tester one by one, from starting point to the end point and were asked tolead the tester to the end point by the same route. Thirdly, they were askedto verbally describe the route. Fourthly, they were asked to recognize thespecific colors at their specific locations. Finally, they were asked to direct thelocation of the end point with their finger. It was found that color has asignificant effect on children?s wayfinding and pointing task performances inschool environments. However, there were not any differences betweendifferent colors in terms of their remembrances in route finding task. Inaddition, the correct identifications of specific colors and landmarks weredepending on their specific locations. Contrary to the literature, genderdifferences were not found in the accuracy of route learning and pointing taskperformances.Keywords: Wayfinding, Route Knowledge, Pointing Task, Color, SchoolEnvironment.
Collections