A cultural renewal: Native Americans in road movies
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde çağdaş Yerli Amerikalı yol filmleri Powwow Highway (Wacks, 1989), Dead Man (Jarmusch, 1995), Smoke Signals (Eyre, 1998), ve Dreamkeeper (Barron, 2003) yol türünün biçimsel ve tematik gelenekleri çerçevesinde çalışılmaktadır. Bu filmler bir ana akım olarak American yol türünün kültürel açıdan yeniden üretimi olarak ele alınmıştır. Yukarıda sözü edilen filmler Yerli Amerikalıların Amerikan sinemasındaki temsillerine sosyal ve kültürel açıdan yenilik getirmeyi amaçlayan metinler olarak incelendiği gibi filmlerin bir tür olarak yol filmine de büyük bür katkıda bulunduğu gösterilmiştir. Bu bağlamda, Yerli Amerikalıların yol filminin genel ilke ve eğilimlerini kendi yolculuk deneyimlerini anlatmak için nasıl kullandıkları tetkik edilmektedir. In this thesis, contemporary Native American road films Powwow Highway (Wacks, 1989), Dead Man (Jarmusch, 1995), Smoke Signals (Eyre, 1998), and Dreamkeeper (Barron, 2003) are studied in terms of their relation to the formal and thematic conventions of the road movie genre. The movies are examined as social reproductions of postmodern mainstream American road picture. The films are analyzed as social texts working as cultural renewals of the texts representing American Indians in the mainstream American cinema as well as they are taken as major contributions to the road genre. In this sense, Native Americans? use of the road picture?s generic patterns and contemporary tendencies in order to tell their own experiences of the road journey is investigated.
Collections