Using Second Life as a design environment in interior architectural design education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanal ortamlar mimarlık eğitiminde her geçen gün daha fazla kullanılmaktadır. Bu tez, böyle sanal ortamlardan birinin, Second Life'ın (SL), bir tasarım ortamı olarak sahip olduğu potansiyelin, tasarım sürecinin üç boyutlu çevrede avatar ve seslerle deneyimlenebilmesini sağlayan özelliklerine odaklanarak incelenmesini hedeflemektedir. Second Life'ın, mimarlık eğitiminde tasarım ve öğrenim aracı olarak geçerliliğinin değerlendirilmesi için bir pilot çalışma yapılmıştır. Pilot çalışmanın geri bildirimlerine dayanarak IAED 316 Bilgisayar Uygulamaları dersine katılan 21 Bilkent Üniversitesi öğrencisini içeren ana çalışma tasarlanmıştır. SL'nin bir tasarım ortamı olarak değerlendirilmesi çalışma öncesi ve sonrası anketler, elektronik gözlemler ve dersin yürütücüsü ile yapılan bir mülakat üzerinden gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar öğrencilerin SL'yi, bir tasarım ortamı olarak yüksek derecede motive edici ve keyifli bulduklarını göstermektedir. Bu tez, elde edilen bulgulara dayanarak SL'nin mimarlık eğitiminde bir tasarım ortamı olarak kullanımının geliştirilmesi için bir çerçeve önermektedir. Virtual worlds are being increasingly used in architectural education. This thesis aims at investigating the potentials of one of such virtual world, Second Life (SL), as a design platform by focusing on its specific features, which provide a space for experiencing design process with avatars and sounds in the 3D environment. A pilot study was conducted to assess the validity of Second Life as a tool for designing and learning in architectural design education. Based on the feedback of the pilot study, main study was designed involving 21 students from Bilkent University, who attended the course IAED 316 Computer Applications. The assessment of SL as a design platform was conducted through pre-task, post-task questionnaires, electronic observations and interview with the tutor. The results depicted that students found SL a highly-motivating and enjoyable platform for designing. Based on the finding, this thesis put forth a framework for improving the use of SL as a design platform in architectural education.
Collections