Müzik eğitiminde çalgı eğitimi ve sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ABSTRAKT Bu araştırmada Cumhuriyet dönemi ortaokul müfredat programları incelenip, bu programlar içerisindeki çalgı eğitimi ve çalgı eğitimi metotları taranıp, yoğun bir çaba ve geniş bir çerçevede müzik öğretmenleriyle yapılan görüşmeler sonucunda elde edilebilen metotların her biri ayrı ayrı gözden geçirilip belli yargılara varılmıştır. Sonuç olarak; Müfredat programlarının hazırlanması sırasında çalgı eğitimine ve kaynak çalgı eğitimi metotlarına ye terince yer verilmediği gözlenmiş, incelenen metotların çoğunluğunun çağdaş çalgı eğitimi metot anlayışından uzak olduğu saptanmış ve yetkililere, bu konuya ilgi duyanlara ve bu alan da çalışmakta olanlara gerekli önerilerde bulunulmuştur. ABSTRACT İn this study, I tried to reack some certain judge ments about the music curriculums applied in the secondary schods during the Republican era; examining both the educa tion and the methods of enstruments and also the methods gained after having discussed with the music teachers in detail. As a result, I wanted to put forward some necessary opinions about this to the authorities and those who are in terested in this subjects and also who have been studying in that area after having observed that necessary importan ce wasn't; given to the source methods and education of mu sical instaraments sufficiently while the curriculms being prepared and also afteir having fixed that most methods being applied* in the secondary schods were far from the contempo rary opinions and methods.
Collections