MoS2/Polyester kompozit malzemesinin çeşitli oranlarda üretilmesi ve bu kompozisyonlara bağlı olarak belirli bir sistemde aşınma mukavemeti ve sürtünme katsayısı değişiminin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Genel olarak polyteser reçineleri, iyi bağlayıcı Özelliğe sahiptirler. Bunun yanında, aşınma özellikleri metallere ve se ramiklere nazaran çoğu zaman teknik ihtiyaçlara cevap verecek nitelikte değildirler. Molibden di sülfit (MoS4) iyi bir katı yağlayıcıdır. Cam ise iyi aşınma ve sürtünme özellikleri gös terdiğinden `Polyester reçinesi - kısa cam elyafı - MoS ` kom- pozitinde bu özelliklerden faydalanılmak istenmiştir. Belirli oranlardaki polyester reçinesi / cam elyafı / MoSa karışımları, aşınma ve sürtünme deneylerine tabi tutuldu. Ayrı ca çekme ve çentik darbe davranışları da test edildi. Artan cam elyafı oranları ile aşınma davranışlarında büyük oranda iyileş me görüldü. Sürtünme davranışlarında da MoSj, oranının artmasıy la iyileşme sağlandı. Çekme mukavemeti ile her iki komponentin de yüzde oranları arasında uygun bir ilişki bulunamadı. Çentik darbe mukavemetinde ise artan cam elyafı oranıyla bir iyileşme görüldü. II ABSTRACT In this study, composite materials are introduced in general and fiber strenghtened composit materials, especially glass fiber - polyester resin composites, are discused in detail. In experimental s^ predetermined percentages of Polyester resin - Short glass fiber - Molibden di sülfit (MoS2 ) mixtures are prepared and then subjected to tensile and impact tests besides wear and friction tests. It is observed that increasing percentage of glass fiber gives better wear behaviour. While increasing percentage of MoSg improves friction characteristics. An appropriate relation between persentage of components and tensile strenght is not obtained. However, strenght of impact gets to be a little- better with increasing percentage of glass fibre. Ill
Collections