Altı sigma yaklaşımı ve tedarik zinciri yönetiminde uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda kaliteyle ilgili ön plana çıkan en önemli kavramlardan birisi de Altı Sigma'dır. Altı Sigma süreçlerin sürekli iyileştirilmesiyle mükemmel kaliteye ulaşmayı sağlayan bir süreç kalitesi yönetimine denir. Altı Sigma süreçlerdeki hataların üzerine odaklanarak, hataların elimine edilmesini sağlayan bir kalite yönetim stratejisidir. Altı Sigma'ya göre sigma düzeyi arttıkca, kalite düzeyi de yükselecektir.Altı Sigma işletmelerde müşteri beklentilerini tam olarak karşılamayı, hataları elimine etmeyi, mükemmel kaliteye ulaşmayı hedefler. Bu amaçla Altı Sigma, işletmeyi daha yüksek düzeye yükseltecek rekabetçi bir anlayışa dayanan kültürel değişimi öngörmektedir. Bu kültürel değişim işletmelerde çalışanlarda kalite bilincinin oluşmasını sağlayarak, firmanın rekabet gücünde artış sağlayacaktır. Rekabet odaklı bir kalite mükemmelliği yönetim modeli olan Altı Sigma, firmaya önemli fayda ve kazanımlar sağlamaktadır.Altı Sigma metodolojisi, firma veya kurumların tedarik zincirinde gereksiz, içsel süreçleri olmayan faaliyetlerin azaltılması ve geliştirilmesi için önemli bir yere sahiptir. Altı Sigma'nın amacı süreçlerdeki kusurlar ve hata sayısını azaltmak ve iyileştirmeler önermek için tedarik sürecinin kalitesini ve performansını etkileyen değişkenleri tanımlamak, analiz etmek, düzeltmek veya iyileştirmektir.Altı Sigma'ya yönelik uygulamalar sonucunda elde edilen sürekli iyileştirmeler tüm personelde kalite bilincinin yerleşmesi, kalitenin öneminin farkına varılması, işletmenin marka gelişimi ve oluşumuna katkı sağlar. Altı Sigma süreçlerde sürekli iyileştirmeler sağlanmakta ve bunun sonucunda süreçlerdeki hata sayıları azalmaktadır. Hataların azalmasıyla birlikte kalitesizlik maliyetleri azalarak işletmenin finansal ve rekabet gücü artmaktadır. Bu çalışmada Altı Sigma'nın genel yapısı, tedarik zincirinde karşılaşılan karmaşık problemlerin nasıl tanımlanacağı, ölçüm ve analizinde kullanılan istatistiki yöntemler ve yorumuyla ilgili bilgiler açıklanmıştır. One of the most important concepts about quality come to the fore in recent years has also Six Sigma. Six Sigma is called as management of process quality which provides the process of achieving excellent quality by constantly improving the quality of management. Six Sigma is a quality management strategy, focusing on the errors in the that enables the elimination of errors. According to Six Sigma, İf Sigma's level increase, the more quality level rises as well.The Six Sigma aims to achieve excellent quality, meeting the company's customer expectations and eliminating errors. For this purpose, Six Sigma foresees cultural exchange based on a competitive approach to upgrade to a higher level. These cultural exchange provides an increase in the company's competitiveness by ensuring an awareness of quality in firm's staff. Six Sigma which is a quality management model, focusing competition's excellence, provides significiant benefits for the company.Six Sigma methodology has an important place for companies or institutions to develop and to reduce dispensable, non- internal processes in the supply chain activities. Six Sigma's aim is that define variables which affect the supply chain's quality and performance for suggest improvements, analyze, correct and devolope for reduce the number of defects and errors in the process.The Six Sigma methodology have an important place for developing and reducing the actions which do not have inner process in supply chain in the firms. The aim of Six Sigma is defining, analyzing, correcting and improving the variables, which affect the quality of supply chain process in order to decrease the number of defects and the failures and to propose the improvement means for the processes. In this study general structure of Six Sigma is explained with regard to 'how to define the complex problems which are encountered in the supply chain' along with the relevant knowledge and comments for statistical methods that are utilized in measurement and analysis of supply chain.
Collections